CIO jen nedávno uzavřeli rok, který byl sevřený globální pandemií, ale mnoho z nich hledí do budoucna s velkým optimismem.
Ano, čtete správně: s optimismem. Protože většina CIO buduje na tempu, které zajistili v roce 2020 tím, že využili digitální technologie k rozšíření zážitku svých zaměstnanců i zákazníků.
Šedesát jedna procent CIO tvrdí, že cítí, že mají mnohem větší vliv než kdy předtím, což bylo zapříčiněno jejich prací, kterou se snažili zajistit svůj podnik proti koronaviru, říká Steve Bates, šéf poradenské praxe pro CIO společnosti KPMG. Ten přitom cituje data z průzkumu mezi CIO Harvey Nash/KPMG z roku 2020, ve kterém bylo vyzpovídáno 4 200 vedoucích IT.
Výkonní ředitelé téměř všeobecně uznali důležitost používání technologie jako obchodního akcelerátoru a podle toho na tom budou v roce 2021 stavět, říká Bates. Což znamená, že vedoucí IT by měli mít rozpočet na to, aby mohli stavět na své digitální práci - a to i při očekávaném utahování opasku.
Co tedy CIO upřednostňují? V následujícím textu někteří CIO poskytují informace o svých strategických plánech pro oblast IT a rok 2021.
1. Datová věda a analytika
SurveyMonkey vytváří analytické systémy, které zkoumají datové body z průzkumů, vzorců nákupního chování a chování zákazníků a mnoha dalších signálů, které generují lepší přehled o podnikání, říká CIO Eric Johnson.
To v ideálním případě společnosti SurveyMonkey umožní vytvářet doporučení ve stylu Amazonu nebo Netflixu, která umožní zaměstnancům oddělení prodejů lepší spojení se zákazníky, říká Johnson a dodává: „To, jakým způsobem řídíme preskriptivní analýzu, je jednou z našich hlavních priorit.“
Za tímto účelem musí SurveyMonkey obezřetně vytvářet vhodná pravidla citlivá na plnění pravidel a záležitostí týkajících se soukromí, včetně odstranění osobně identifikovatelných informací. Společnost však zároveň musí jednat rychle, protože sociální sítě přivřely okno příležitostí pro zapojování zákazníků, říká Johnson, který zároveň dodává, že jeho zaměstnanci přebudovali datové zásobníky společnosti a přeorientovávají se na soubory schopností okolo datové vědy, vizualizace a designu.
„Právě zde musejí nastoupit CIO a pomoci vedení podniku identifikovat tyto signály,“ říká Johnson. „Jestliže tak neučiníme, učiní to za nás konkurence.“
2. Strojové učení
Nikdy není pozdě na vylepšení vašeho mobilního zážitku jménem vašich uživatelů, což si v roce 2021 bere k srdci i CTO společnosti ASCAP Tristan Boutros.
Boutros plánuje pomocí strojového učení zlepšit způsob, jakým nezisková organizace, která se snaží zajistit, aby jejích 800 000 hudebníků a skladatelů dostalo přesné honoráře za své umění, poskytuje informace distribučním a repertoárovým týmům ASCAP. To bude zahrnovat doporučení a další funkce, díky nimž bude mobilní aplikace intuitivnější a užitečnější.
„ML bude pro nás velkým zaměřením,“ říká Boutros. „Jde o to, jak zajistit, aby naši členové získávali zkušenosti jednotným a snadno použitelným způsobem.“
Tato priorita přichází v patách obrovských kroků, které společnost ASCAP učinila při přesunu svých systémů do cloudu, včetně přepracování svých starších operací tak, aby byla data streamována blíže k reálnému času, spíše než jednoduše zpracovávat dávková data přes noc, což bylo pro neohrabané a neefektivní pro organizaci, která se snaží poskytovat informace o svých 11,5 milionu děl dynamičtěji. Impulz: migrace odvětví směrem k digitálnímu streamování, které vytváří obrovské množství datových bodů pro správu.
3. Edge computing
Díky spojení hybridního cloudu eBay, který se skládá ze soukromých cloudových systémů, které směřují do zařízení pro společné umístění po celém světě, očekává CTO Mazen Rawashdeh další zdokonalení výpočetních schopností společnosti pomocí ML a dalších rozvíjejících se technologií k usnadnění dynamického ukládání do mezipaměti a převzetí služeb při selhání v regionech i napříč regiony.
To pomáhá snižovat degradaci služeb a zvyšovat odolnost kritické sítě eBay, která zaznamenala „obrovský příliv poptávky a aktivity zákazníků“, když se během propuknutí koronaviru více lidí přesouvalo k on-line nákupům, říká Rawashdeh.
Zatímco mnoho společností používá edge čistě pro ukládání do mezipaměti, Rawashdeh říká, že jeho tým zahrnuje technologii AI, ML a počítačové vidění na okraji, aby „zachytil věci, které by mohly mít dopad na zákazníky“, včetně podvodů a dalších potenciálních narušení.
Je zajímavé, že někteří pozorovatelé očekávají, že edge computing by mohl „vyzobat“ část podílu na trhu segmentu cloud computingu. „Vzhledem k tomu, že se edge computing stává„ skvělou “novou platformou pro podnikové výpočty, odčerpá část peněz, které by jinak šly na expanzi cloudu,“ říká Glenn O’Donnell, analytik společnosti Forrester Research.
4. Inteligentní podnikoví asistenti
Jako většina firemních lídrů, i CIO společnosti Nutanix Wendy Pfeifferová uvažuje o vývoji hybridního pracovního modelu tohoto poskytovatele technologií. Ve světě, kde jsou některé regiony mnohem více zasaženy pandemií než jiné, musí Pfeifferová podporovat každý paralelní způsob práce. „Informovaná samoobsluha je velkou prioritou“ pro příští rok, říká Pfeifferová.
Za tímto účelem společnost Pfeiffer očekává, že inteligentní agenti využívající zpracování přirozeného jazyka (NLP) velmi pomohou se zaměřením společnosti Nutanix na umožnění zaměstnancům nejen v IT, ale také v personálních, obchodních, právních a dalších jednotkách pomáhat si prostřednictvím automatizovaných samoobslužných nástrojů.
Zaměstnanci Nutanix mohou v současné době požadovat informace, technickou pomoc a další služby prostřednictvím inteligentních asistentů, kteří existují v pracovních postupech, včetně ServiceNow, Slack a e-mailu. Například IT může verbálně roztočit virtuální stroje nebo spravovat výpočetní klastry prostřednictvím ServiceNow.
Dnes je téměř 60% úkolů automatizováno prostřednictvím chatujících agentů Nutanixu. Pfeifferová však očekává, že rozšíří rozsah inteligentních agentů napříč každou obchodní jednotkou.
I s takovými automatizačními schopnostmi Pfeifferová připouští, že je obtížné naplánovat každou eventualitu. „Obávám se, že nevím, co nevím.“
5. Low-code vývoj
IT tým Tima Langleyho-Hawthorna se v roce 2021 bude blíže zabývat low-code vývojem softwaru. Tento CIO společnosti Hitachi Vantara říká, že časný test přinesl ovoce, když jeden z jeho vedoucích servisních středisek použil Microsoft PowerApps k vytvoření jednoduché aplikace žádosti o volno k automatizaci procesu, který dříve vyžadoval celodenní práci v tabulce aplikace Excel.
„Low-code / no-code je dobrý k tomu, aby udržoval fungování základních workflow,“ říká Langley-Hawthorne. Dodává, že kultivace vývoje s nízkým kódem je v souladu s jeho filozofií zmocnění zaměstnanců, včetně obchodních analytiků a dalších netechnických pracovníků, „experimentovat na hraně“ systémů zásadních technologií.
"Pokud to způsobí potíže nebo se to vymkne kontrole, můžeme to nasměrovat do původních kolejí," dodává.
Závěr
V ideálním případě budou priority CIO založeny na přiměřené reakci predikované trhy, na kterých společnosti soutěží, říká Bates z KPMG.
Například společnost jako Peloton, jejíž prodej interaktivních cvičebních strojů vzkvétá, bude mít jiné priority než hotelový řetězec, což je odvětví utápějící se v pandemickém útlumu. První z nich čelí výzvě škálování, zatímco druhý bude možná muset vynaložit náklady při transformaci svého obchodního provozního modelu, říká Bates. Rozvíjející se i bojující podniky však musí pěstovat digitální interakce, které se vyplácejí, jinak lidé odejdou jinam.
„Není to homogenní příběh,“ uzavírá Bates. „Na vzorcích hospodářského oživení záleží.“
Zajímají vás informační technologie a chcete získat nadhled?
Odebírejte náš Newsletter, který posíláme zpravidla dvakrát do měsíce a který obsahuje výběr unikátních článků nejen našich autorů, ale také ze sítě mezinárodního vydavatelství IDG.
» Přihlaste se zdarma! [Odběr můžete kdykoli zrušit]