Počítač je nyní jedním ze zařízení s dotykovou obrazovkou
Po CES 2013 je více než zřejmé, že je dotyková obrazovky připravená k útoku na tradičnější počítačové formy než jsou smartphony a tablety.
Nejprve přišlo oznámení na pondělní tiskové konferenci Intelu. V průběhu předvádění řady konvertibilních hybridních zařízení kombinujících v sobě notebook a tablet oznámil Kirk Skaugen, hlavní manažer Intelu pro skupinu PC, že novým požadavkem společnosti pro čtvrtou generaci řady Ultrabook bude právě možnost ovládání pomocí dotykové obrazovky.
V dnešní tabletové éře se spotřebitelé nemusí zcela vzdávat klasických počítačů, jak mnozí předpovídali (a stále předpovídají), ale mohou využívat kombinace výhod mobility tabletů a velkého displeje. Intel to uznává a novým požadavkem pobízí výrobce, aby pokračovali ve stále větší produkci zařízení, které umí konvertovat notebook na tablet.
Navíc některé firmy integrovaly dotyk i do desktopových počítačů s Windows 8, a to proto, aby mohly naplno využít nové uživatelské rozhraní systému. All-in-one počítače od Lenova a Toshiby zase využívají nově vybudovaného zvyku uživatelů na dotykové ovládání, čímž nás posunují blíže k post-myšímu období.
Auta se transformují
Transformeři nejsou reální, alespoň prozatím. Ovšem interiér aut budoucnosti bude vypadat a fungovat zcela odlišně od toho, na co jsme byli doposud zvyklí.
Několik společností vyrábějících auta, mezi jinými Ford a GM, ukázalo nové způsoby interakce svých vozů se spotřebitelskými technologiemi, od vzdáleného přístupu k zámkům dveří po Bluetooth propojení auta s aplikacemi a obsahem na smartphonu.
Potřeba vylepšené technologie uvnitř aut také otevírá příležitost pro vstup externích hráčů. Například společnost Livio Connect představila novou technologii mobilních aplikací, která zobrazuje aplikace na stále běžnějších dotykových displejích, které výrobci integrují do středových konzolí palubních desek nových aut. To bude třeba znamenat, že řidiči budou moci využívat navigaci či aplikaci hudebního přehrávače i v případě, že si svůj telefon zapomenou doma.
Potom tu je fenomén automatizovaného auta bez řidiče. Toyota se pochlubila vozem Lexus, který umí řídit sám. Závod o to mít na silnici své bezpečné auto bez řidiče je věc, do níž vložil nějakou snahu každý větší automobilový výrobce. Na CES nám to připomněla minimálně Toyota.