;

15 nejodvážnějších designů od Apple, 1976 - 2012 (3.)

1. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: IDG News Service
Design počítačového hardwaru Applu v průběhu let reflektoval stav této společnosti. Každé vydání nějakého jejího produktu překypuje podprahovými zprávami. Nabízíme vám přehled těch nejodvážnějších a ikonických počítačových designů a toho, co nám jimi Apple snaží sdělit.

Předchozí díl

Twentieth Anniversary Macintosh (1997)

Twentieth Anniversary Macintosh (1997)

Píše se rok 1997 a Apple se dusí. Analytici předpovídají smrt společnosti. Jako odpověď Apple přináší Twentieth Anniversary (20. výročí) Macintosh – počítač v metalických barvách s ostrými hranatými liniemi, nikoliv jemnými a jednoduchými oblinami, které od Apple očeáváme dnes. Twentieth Anniversary Macintosh vypadal futuristicky a draze. A drahý opravdu byl – vždyť stál 9 tisíc dolarů. Nicméně tento design byl jen fasádou, marnivým projektem postaveným pro Apple, ne pro zákazníka.

iMac (1998)

iMac (1998)

Ve snaze o zviditelnění se a o to, aby jej lidé opět začali brát vážně, představil Apple, tentokrát s navrátivším se Stevem Jobsem na palubě, roku 1998 modrý iMac. Následovalo osvěžení v podobě průsvitných počítačů Apple v hravých barvách, jako například modelům Powermac G3 (1999), iBook (1999) a různým druhům iMacu (2001). Klidný faktor designu fungoval a mladá generace naskočila do vlaku Apple.

„Apple nyní dosáhl nové úrovně v oblasti designu a osobních počítačů, a vzdálil se od usedlého světa počítačů s Windows,“ říká grafický designér Yamaguma.

PowerBook G4 (2001)

PowerBook G4 (2001)

První PowerBook přišel na trh v roce 1991, byla to černobílá krabice následovaná barevnými mutacemi. Po designové stránce tato série nikdy nechytala tempo doby, tedy až do časů PowerBooku G4 s titanovým povrchem a 15,2palcovým displejem vhodným pro sledování širokoúhlých filmů. Stroj byl vytvořen pod drobnohledem výkonného ředitele Applu Stevea Jobse.

ICTS24

„Vydáním titanového PowerBooku ukázal Apple v království mobility nový smysl pro design, styl a úroveň,“ říká Yamaguma. „Naneštěstí byl rám natřen stříbrnou barvou. Kvůli neustálému otírání rukama odpočívajícíma na notebooku se barva setřela a odhalila trapný šrám na jinak krásném stroji.“

Pokračování