;

12 způsobů, jak (ne)zpackat své stránky (3.)

30. 11. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © HaywireMedia - Fotolia.com
Zeptali jsme se webových vývojářů, webdesignérů a expertů na vztahy se zákazníky, jaké jsou největší chyby, které společnosti dělají při přestavbě svých dosavadních stránek nebo tvorbě stránek nových. Přinášíme 12 nejčastějších problémů včetně způsobů jejich prevence a řešení.

Předchozí díl

Chyba číslo 9: Netestování uživatelských zkušeností (případně zkušeností zákazníka a použitelnosti stránek)

„Vyhýbání se testování uživatelských zkušeností je obecně velkou chybou,“ říká Michael Beck, marketingový specialista společnosti OpticsPlanet. „Většinu společností zajímají náklady, ale jednoduché požádání spolupracovníka o provedení několika úkonů v novém layoutu stránek může pomoci zdůraznit jinak nevýrazné (a později nákladné) problémy.“

Chyba číslo 10: Netestování stránek v různých prohlížečích a v různých podmínkách (například na mobilních zařízeních) před živým spuštěním

Jedna z „největších chyb, kterou jsme zažili, a chyba, kterou jsme dříve udělali, bylo to, že jsme netestovali naše stránky v různých prohlížečích a na různých velikostech obrazovky,“ vysvětluje Sandip Singh, výkonný ředitel a zakladatel webu Go Get Funding.

„Někdy zkrátka něco v některých prohlížečích nefunguje a layout se může rozložit.“ Proto Singh doporučuje všem společnostem prohlížet své stránky na různých prohlížečích (IE9, Firefox, Chrome, Safari) a na různých mobilních zařízeních (iPad, iPhone, Android), a to předtím, než stránky vypustíte naživo.

Chyba číslo 11: Pokládání kyberbezpečnosti za samozřejmost

Používání antivirového softwaru by měl být pouze začátek. DDoS útoky – cílené odstavení stránek obrovským množstvím přístupů v krátkém čase – nejenže rostou, ale také mohou těžce poškodit vaše prodeje.

Řešení: zajistěte, aby váš operační a antivirový software byl v každou chvíli aktualizovaný, neustále monitorujte vaše stránky a mějte připraven záložní plán/plán obnovení po katastrofě.

ICTS24

Chyba číslo 12: Chybějící monitorování (sledování) chování návštěvníka

Nejlepším způsobem, jak zjistit, co na vaší stránce funguje a co nikoliv – například to, co se vašim zákazníkům líbí a co už tolik ne – je změřit to pomocí analytického programu. Měřící a monitorovací analýza je Podle Tima Graye ze společnosti Blue Fountain Media nejlepším způsobem, jak porozumět chování uživatele.

Některé společnosti paradoxně zanedbávají nastavení byť nejzákladnějších monitorovacích nástrojů. A to přesto, že například Google nabízí skvělý a výkonný nástroj analýzy, který je zdarma a jednoduchý na používání i instalaci.