Chyba číslo 1: Zapomínání na to, kdo jsou vaši návštěvníci
Návštěvníky vašeho webu není váš tým manažerů, ale vaši zákazníci. Často ale na to společnosti zapomínají a vytvářejí obsah, který se líbí jim, namísto toho, který se líbí jejich zákazníkům – a na který tihle zákazníci klikají.
„Zákazníci musí cítit, že s nimi komunikujete,“ říká Charlie Claxton, viceprezident pro kreativní strategii společnosti Produxs. To znamená, že společnosti musí „vědět o svých zákaznících a klientech co nejvíce... aby vytvořili webové stránky, které přesně a vhodně mluví ke svým návštěvníkům.“ Mějte na paměti, že ačkoliv si můžete myslet, že vaše webové stránky jsou o vás, vašich produktech a/nebo vašich službách – ve skutečnosti jsou o vašich zákaznících.
Chyba číslo 2: Ignorance mobility
„Kolem 20 procent veškerého webového provozu je skrze mobilní zařízení,“ říká Darren Hill, spoluzakladatel a výkonný ředitel společnosti WebLinc. „Pokud vaše stránky nutí zákazníky zápolit s nemobilním rozhraním, potom tito zákazníci stránky pravděpodobně opustí.“
Řešení: Zajístěte, aby byla vaše stránka optimalizována pro prohlížení na mobilních zařízeních. Jestliže platforma, kterou používáte, tuto možnost neobsahuje, existuje spousta zařízení a služeb za rozumnou cenu, které vám s tvorbou mobilních stránek pomohou.
Chyba číslo 3: Změny URL stránek bez přesměrování
Když jsme se našich respondentů zeptali na největší chyby webových stránek, se kterými se setkali, zmiňovali nejčastěji právě tuto chybu. „Při předělávání a přesunu stránek společnosti zapomínají přesměrovat všechny své staré stránky na ty správné nové. To vede ke špatným zkušenostem uživatelů a je to velmi špatné pro SEO (optimalizaci vyhledávacích enginů), protože hodnota těchto odkazů není přenesena do nové URL struktury,“ říká Michael Freeman, manažer společnosti ShoreTel Sky.
Řešení: „Pracujte s IT před přesunem stránek lépe a ujistěte se, že všechny URL se správně přesměrovávají na nové stránky. To jde jednoduše s nástroji jako je Link Sleuth od Xenu. Vezměte si kopii XML mapy vašich starých stránek a projděte všechny tyto odkazy. Zapisujte si, které z nich nevykážou výsledek 301.“
Chyba číslo 4: Používání nespisovných výrazů, prázdných marketingových hesel a klišé, které vašim návštěvníkům neřeknou, co ve skutečnosti děláte či prodáváte
„Řekněte svým návštěvníkům, co děláte, jednoduchým jazykem,“ radí Kelly Garrettová ze společnosti Ekcetera. A „neočekávejte, že každý ví, kdo jste a co děláte.“