Pokud jste teď odpovídali ano, je pravděpodobné, že vaše schopnosti time managementu nejsou dostačující a potřebují vylepšit. Zlepšete své výsledky tím, že se naučíte pracovat lépe s vzácnou komoditou jménem čas.
5. Dostaňte co nejvíce z času, který máte
Každý z nás má svou část dne, která by mohla být využita lépe – například cesta do práce, cvičení či sprchování. Využijte tento čas k tomu, abyste si v duchu vybavili následující den, přemýšlejte o nadcházejících cílech a projektech. Tento čas je také dobrý k tomu, abyste si vytvořili priority z položek ve vašem seznamu.
6. Sledujte, jak využíváte svůj čas
Velkým krokem k úspěšnému time managementu je to, že víte, jak využíváte svůj čas. Vezměte den nebo dva z vašeho pracovního týdne a zdokumentujte každou vaši aktivitu a úkol, na kterém pracujete. Není to tak složité, jak to zní. Existuje množství aplikací zaměřených na produktivitu, které tento trik zvládnou za vás, a to na v podstatě jakékoliv platformě. Pro začátek uvádíme několik z nich:
Uživatelé iPhone
Uživatelé Androidu
PC a Mac
Jakmile před sebou máte všechna data pěkně rozložená, bude jasné, kde můžete ušetřit čas. Lidé jsou často překvapeni tím, co takový jednoduchý experiment odhalí.
7. Neprokrastinujte
Prokrastinace vás nedovede nikam, a to doslova, takže neodkládejte důležité úkoly, ani nečekejte do poslední minuty, abyste poskládali vaši prezentaci. Je naší lidskou přirozeností vyhýbat se nepříjemným úkolům – a abyste se vyhnuli důsledkům této přirozenosti, zkuste začít se systémem odměn. Po dokončení složitého úkolu si naplánujte něco zábavného a oddychového, například si udělejte desetiminutovou přestávku pro procházku, případně začněte pracovat na nějakém jednodušším úkolu.
8. Dobíjejte své baterie
Pravidelně jezte a cvičte a dopřejte si dostatek spánku. Své zdraví často bereme jako samozřejmost. Tento tip zní taktéž jako samozřejmost, ovšem pro některé z nás je velice těžké ho zrealizovat.