Lidé rádi nakupují na interentu a dělají to stále více. Podle průzkumu APEK (Asociace pro elektronickou komerci) na Internetu nikdy nenakoupila pouze 3 procenta populace (15+) a pouze 7 procent lidí nakupuje méně často než jednou za rok. A těch, co nakupují často je také nezanedbatelné množství - jednou týdně nakupuje 6 procent populace.
Hlavní motivace pro nákupy online:
- Pouze 1 % lidí má s nákupem na Internetu špatné zkušenosti. 34 % má zkušenosti nejlepší, 65% spíše dobré.
- Tři čtvrtiny lidí nakupují na Internetu minimálně jednou za čtvrt toku. A blížící se Vánoce budou vítanou příležitosti pro nákupy.
- Pouze 29 % lidí populace dává přednost nákupu v kamenných obchodech.
- Ženy, nejenom, že nakupují s větší chutí v kamenných obchodech, ale také v obchodech internetových. Muži ale utrácejí na Internetu více peněz než ženy.
- Lidé mají své známé a oblíbené e-shopy, které navštěvují jako první.
- Známé a oblíbené e-shopy ale nikoho nebrzdí v tom, aby na Internetu vyhledávali nabídku zboží a poté porovnávali ceny a vybírali podle toho e-shopy nové. Pouze 4 % nikdy nevyužívá srovnávače cen zboží.
- Největší výhodou nákupu na Internetu podle nakupujících jsou výhodné ceny a možnost objednání zboží kdykoliv.
- Tři čtvrtiny lidí vnímají optimisticky vývoj kvality služeb v uplynulém roce
- Čtvrtina těch, kteří vlastní mobilní zařízení, jej využila k nákupu v internetovém obchodě.
- 80 % lidí se, alespoň občas, řídí recenzemi ostatních uživatelů
Zdroj: APEK
Čtěte také:
→ Hlavní konkurenční výhodou e-shopů je cena
→ 10 rad pro bezpečnější on-line nakupování