1. Vezměte si příklad z reklamy
Vezměte si příklad z reklamy a připravte pro čtenáře svého životopisu rychlou, chytlavou a ráznou reklamu na vaše schopnosti a zkušenosti.
Specialista na životopisy Donald Burns říká, že je důležité, aby vaše curriculum fungovalo jako reklama, protože ve světě plném šumu, konkurence a rozptýlení musíte říct hodně informací rychle.
Burns říká, že pro rychlé čtení by měly být v životopisu zvýrazněny klíčové položky. Všechny položky by přitom měly být krátké – od jedné do maximálně tří věc. Cílem je, aby byl čtenář schopen CV „proskenovat“ v pěti až deseti vteřinách. Při více jak třech až pěti řádcích na odstavec je podle Burnse pro čtenáře těžké životopis strávit.
2. Nezapomeňte na LinkedIn
Používání LinkedInu může být vaší konkurenční výhodou. Tato sociální síť je totiž klíčovým nástrojem při hledání práce. Nezanedbávejte ji, neboť ji nezanedbávají ani pracovníci a manažeři HR oddělení či další hledači talentů.
Kromě Facebooku, Twitteru či Pinterestu byste měli řádnou péči věnovat i právě tomuto kariérnímu webovému nástroji.
Svůj profil aktualizujte vždy poté, co dokončíte projekty, získáte nové schopnosti či projdete novým školením. Doporučujte své kolegy a přátele a potvrzujte jejich talenty a schopnosti, a následně je poproste, zda by oni nemohli učinit to samé pro vás.
3. Zdůrazněte to, co vás odlišuje
Zdůrazněte to, co vás odlišuje. Další expertka na životopisy Jennifer Hayová však doporučuje, abyste navíc zjednodušili vaši zprávu čtenáři a vyvarovali se nadbytečných populárních, ale nicneříkajících výrazů.
Hayová pracovala na obsáhlém životopisu technologického profesionála Brada Kirka a objevila tam opakující se informace, které kategorizovala, čímž Kirkův životopis značně zjednodušila.
„Musela jsem je [informace] rozdělit do kategorií, abych zjednodušila jejich organizaci a učinila z nich jednoduchou zprávu,“ říká Hayová.
Dodává, že v původním životopise zaznamenala Kirkův několikanásobný popis stejných schopností. „Měl více odrážek, které čtenáři oznamovaly to samé. Proč ale zprávu opakovat, když ve svém životopise máte tak málo místa?“ ptá se Hayová.
Navíc přestože se Kirk označuje jako „myšlenkový lídr“ cloudového odvětví, neobjevila se žádná zmínka o těchto schopnostech na první stránce jeho životopisu. „Neexistovalo žádné spojení mezi tímto tvrzením a jeho původním životopisem,“ říká Hayová. Tato informace se tam sice nacházela, ale bylo téměř nemožné ji vyextrahovat.
„Je spousta cloudových konzultantů, kteří pracují na front-endu a implementacích. Už méně je těch, kteří jsou zapojeni do celkového životního cyklu produktu. To jej odlišuje od těch ostatních,“ říká Hayová. S tím na paměti vytvořila cílenější životopis, který zdůrazňoval to, co Kirka odlišuje od většiny lidí.