;

Začátek roku 2010 byl ve znamení poklesu cen zboží na internetu

27. 4. 2010

Sdílet

Pokles cen je patrný zvláště v porovnání s předvánočními cenami. Z monitorovaných komodit registrovala společnost Karsa Technologies nejvýraznější zlevnění u LCD monitorů. Průměrná cena tohoto produktu nabízeného tuzemskými e-shopy činila v březnu 6 944 Kč, což je snížení o 10,5 % oproti konci roku 2009. Pokles o 10 % oproti předvánočním cenám byl zaznamenán rovněž u LCD televizorů. Zatímco v prosinci 2009 činila jejich průměrná cena 18 074 Kč, na konci prvního kvartálu letošního roku již dosáhla výše 16 291 Kč. U plazmových televizorů zůstala cena konstantní, pokles se projevil pouze v řádech desítek korun.

O více než 9 % zlevnili své zboží od prosince prodejci mobilních telefonů, jejichž průměrná cena činila v březnu 5 039 Kč. V průběhu prvních tří měsíců letošního roku poklesly o jednotky procent také průměrné ceny notebooků, myček a fotoaparátů. Zatímco loni v srpnu činila průměrná cena digitálního fotoaparátu 5 554 Kč, letos v březnu se ustálila na částce 4 733 Kč, což je o 15 % méně.

„Vysvětlení poklesu cen u většiny zboží lze na počátku roku najít v povánočních slevách, které mnohé internetové obchody nabízely. Kdo s nákupem vyčkal, mohl ušetřit tisíce korun,“ sdělil Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, poskytující profesionální řešení pro realizace e-shopů. U většiny komodit znamenají povánoční slevy pouze návrat na běžnou cenovou hladinu. Zboží totiž bývá v předvánočním období velmi často předražené, doplnil Ježek.

Průměrná cena značkových parfémů se během prvních tří měsíců letošního roku výrazněji neměnila, dlouhodobý trend v podobě snižování cen vůní však trvá. Letos v únoru činila průměrná cena parfému prodávaného na internetu 975 Kč, což je o 18 Kč méně než ve stejném období roku loňského. „Přestože téměř všichni dodavatelé zdražili, vzhledem k probíhající cenové válce byla většina tuzemských prodejců nucena ceny parfémů držet, případně mírně snižovat. Nelze předpokládat, že by mělo v průběhu letošního roku dojít ke zdražení,“ uvedl Daniel Kopecký, obchodní ředitel internetové parfumerie Parfemy.cz.

Našli jste v článku chybu?