Ve stínu těchto obrovských čísel se na první pohled zdá dvojnásobný nárůst požadavků na tisk prostřednictvím W2P mezi lety 2006 a 2010 na 8 miliard jako nevýznamný. Ovšem opak je pravdou. Plně fungující W2P řešení lze skvěle komerčně využit k pořizování tištěných dokumentů prostřednictvím internetových aplikací, což je výhodné ve spojení s digitálním tiskem. Každý progresivnější tiskař získá konkurenční výhodu a zákazníci získají velmi efektivní a spolehlivou službu.
Vždyť podle statistik v roce 2008 (InfoTrends) tiskařům vybaveným Web-to-Print narostly příjmy o 11,9 % a zisky o 7,4 % a přitom ušetřily 14,4 % na nákladech spojených s tiskem. A i zákazníci jsou s tímto moderním řešením spokojeni. Profesor Frank Romano a jeho tým z Rochesterského Institute of Technology z grantu společnosti Canon provedl výzkum v reprografických odděleních (CRD) evropských korporací. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že W2P hodnotilo 55,3 % jako „excelentní“ a pouhých 5,5 % jako nevyhovující.
Paradoxní je, že spokojenost s W2P mezi CRD je mnohem vyšší, než u jejich komerčně působících kolegů. S velmi zajímavým vysvětlením přišel výzkum InfoTrends, podle kterého 52 % komerčních tiskařů neinvestuje do W2P, protože si myslí, že ho již má. Ve skutečnosti jim chybí akorát dostatek informací, protože W2P zaměňují za FTP a e-mail. A přitom u W2P nejde o nic jiného, než o kompletní ovládání tiskových úloh prostřednictvím internetu. V komerční praxi to znamená, že poskytovatel tisku vytvoří samoobslužný internetový portál. Zákazník zadá úlohu a potvrdí její výrobu. Úloha se dostane do workflow, zákazník dostanete potvrzení, úloha se vytiskne a odešle příjemci a on pak obdrží fakturu za realizovanou tiskovou úlohu.