***tisková zpráva společnosti Vodafone
Vodafone přichází se studentskou nabídkou s nejnižším paušálem na trhu. Od 19. září mohou studenti ve věku od 15 do 26 let získávat od Vodafonu neomezeně každý měsíc 150 Kč kredit za měsíční cenu pouze 100 Kč (bez 19% DPH).
Pokud si student pořídí tarif Nabito 100, dostane bonus 50% z paušálu a to neomezeně. Každý rok je však nutné si nabídku Student extra nabito opět bezplatně aktivovat.
Fakta o uživatelském chování studentů
Zdroj: Průzkum Vodafonu ve spolupráci s výzkumnou agenturou United Interactive, srpen 2006
Tarif, nebo předplacená karta?
§ Většina studentů využívá na svém mobilním telefonu tarif (63%)
§ Více jak 40% využívá studentský tarif
§ 8% studentů využívá současně tarif i předplacenou kartu
§ Jako nevýhody tarifu studenti uvedli:
a. Výše paušálních poplatků
b. Obava, že plně nevyužijí svůj paušál
c. Jistota, že předplacený kredit může použít i na SMS
d. Nechuť se písemně zavazovat (uvedlo 50% studentů)
§ Jako výhody tarifu studenti uvedli:
a. Volné minuty (více jak 20%)
b. Nízká cena za volání a SMS
c. Komfort – netřeba se starat o dobíjení kreditu
S novou nabídkou Student extra nabito od Vodafonu studenti nemusí podepisovat žádnou smlouvu, dostanou studentskou tarifní nabídku s nejnižším paušálem na trhu a plně mohou využít svůj paušál – záleží jen na nich, zda paušál v podobě „kreditu“ využijí na volání, nebo SMS.
Využívané mobilní služby studenty
§ Nejoblíbenějšími službami jsou hry a praktické informace (využívá více jak 2/3 studentů
§ Nejméně využívané služby jsou zábavné informace – vtipy, horoskopy a erotika
Tarify a studenti
§ Studenti akceptují měsíční paušál v hodnotě 100 Kč až 300 Kč, vyšší částky za paušál nejsou atraktivní
§ Téměř polovina studentů má rádo speciální balíčky služeb a jsou ochotni si za ně připlatit
§ Ceny za SMS jsou pro studenty důležitější než cena za volání
Role mobilního telefonu při studiu
§ 72% studentů využívá mobil jako kalkulačku
§ 94% studentů přiznalo, že při vyučování posílá alespoň občas SMS zprávy
§ ¼ studentů posílá zprávy pod lavicí velmi často
§ pod lavicí nejčastěji SMSkují zákazníci Vodafonu
§ 1/3 studentů využívá mobil jako tahák
§ 7% studentů využívá mobil jako tahák dokonce velmi často
§ Jak využít mobil jako tahák:
a. Napovídání pomocí SMS (uvedlo 57% studentů)
b. Napsání látky do poznámek
c. Telefonování prostřednictvím nenápadné „bondovky“
d. Vyfocené odpovědi v mobilu
e. Kontrola gramatiky prostřednictvím služby T9
f. Nalepený papírový tahák na zadní straně mobilního telefonu
Studenti a výběr telefonu
§ Nejčastějším telefonem mezi studenty je model Nokia, dále Siemens a Sony Ericsson
§ Rozhodujícím kritériem je při výběru mobilu je rozsah funkcí
Studenti a využívání mobilu
§ V případě volání a posílání SMS převažuje komunikace s partnerem a kamarády
§ Téměř ¼ studentů volá nejčastěji své mamince
§ Nejvíce je mobil využíván mezi 15. a 21. hodinou
§ Dopoledne studenti nejčastěji používají mobil v době vyučování od 10. do 11. hodiny
§ Školní rok ve využívání mobilu převažuje nad prázdninami
§ Studenti VŠ telefonují intenzivněji než studenti SŠ
§ 77% studentů posílá SMS zprávy každý den