Předmětem společného zájmu je e-commerce a podnikání na internetu a dialog se státní správou o tom, jak rozvíjet internetovou ekonomiku v ČR - tedy lobbying. „Dynamické prostředí internetu je neustále ohrožováno zbytečnou regulací, která může zbrzdit inovace a omezit nabídku pro spotřebitele,“ říká k tomu Milan Damborský z Vysoké školy ekonomické, která je jedním z partnerů PIE a dodává, „proto vítám PIE jako platformu pro dialog i o těchto problémech, k nimž má ekonomická věda co říci.“
Podle pohlášení zakladatelů Internet v poslední době plní nezastupitelnou roli v moderním hospodářství, tvorbě pracovních míst a zvyšování konkurenceschopnosti. Na českém HDP se podílí zhruba 3,6 %, což je více než například bankovnictví či zemědělství.
Členové platformy chtějí přispět k rozvoji českého podnikatelského prostředí, inovací a vzdělanosti. Ve spolupráci se statní správou plánují pracovat na rozumné a efektivní formě regulace, která bude chránit spotřebitele a nepovede k potlačení obchodu. Mezi zakládající členy platformy patří AT&T, Allegro Group, Facebook, Google, MasterCard a UPS. PIE hodlá řady svých členů rozšiřovat i do budoucna.
Činnost platformy bude oficiálně zahájena na konferenci Ministerstva průmyslu a obchodu s názvem Digitální výzvy, která proběhne 6.12.2013. Vláda má (nebo alespoň měla ta předchozí) oborově příbuzný program rozvoje s názvem Digitální Česko, jeho plnění bylo ovšem často kritizováno.
Čtěte také:
→ Nedodržování přijatých IT strategií nám sráží konkurenceschopnost
→ Vládou schválená strategie Digitální Česko 2.0 přispěje k rozvoji...