Arthur Sulzberger Jr, předseda představenstva a vydavatel prestižního deníku New York Times, během konference pronesl řeč, ve které zdůraznil, že v budoucnu s papírovou verzí svých novin vůbec nepočítá. Na začátku příštího roku naopak hodlá zavést model, kdy část internetového obsahu bude bezplatná a část zpoplatněná. Proto nyní v New York Times přemýšlejí nad nejlepším způsobem vybírání poplatků
"Naše hledání vhodného platebního modelu je rozhodně krokem správným směrem. Domníváme se, že seriózní mediální organizace musejí hledat další zdroje příjmů od svých čtenářů. Stále více lidí je ochotno platit za informace na internetu, pokud to pro ně bude nějakým způsobem prospěšné," míní Arthur Sulzberger. Ohledně ukončení tisku papírové verze New York Times odmítl Sulzberger konkretizovat jen podotkl, že k tomu v budoucnu jistě dojde.
Nedávná studie americké společnosti Audit Bureau of Circulations ukazuje, že se náklady papírových verzí deníků ve Spojených státech během druhého pololetí 2009 snížily o téměř devět procent.
Jiná letošní analýza vypracovaná organizací Newspaper Association of America poukazuje na meziroční 27,2% pokles příjmů papírových verzí amerických deníků při srovnání údajů let 2008 a 2009.
Letos se o přechod k placenému internetovému obsahu pokusil britský deník The Times. Dopadl však jako sedláci u Chlumce, když přišel o téměř 90 procent webových čtenářů. Jsou lidé na internetu připraveni platit za prémiový obsah? Co myslíte?