;

V Česku kraluje Facebook, Google+ a Twitter se ztrácejí v dáli

17. 1. 2012

Sdílet

Posledně jmenovanému však ještě nenarostly zuby, aby mohl poměřit své síly s velkými rybami. Tak shrnuje Mediaresearch výsledky výzkumu Komunitní weby 2011 realizovaného koncem minulého roku na vzorku 1298 respondentů z internetového NetPanelu.

„Zatímco v roce 2010 se české sociální sítě ještě poměrně držely, v 2011 je už pokles návštěvnosti velmi výrazný a týká se i typických představitelů českých komunitních webů, jako jsou Spolužáci.cz a Lidé.cz,“ komentuje výsledky výzkumu Alena Ivánková, Research Project Manager výzkumu. Na první pohled je podle ní patrné, kam tito lidé odcházejí. Facebook a YouTube upoutaly za tři poslední sledované roky většinu internetové populace. Alespoň jednou týdně zláká YouTube a Facebook dva ze tří internetových uživatelů.

Nejen v návštěvnosti předehnaly zahraniční komunitní weby české alternativy. Za nejzajímavější označilo Facebook 40 % respondentů, 25 % pak YouTube. Klasické české komunitní weby dosahují v porovnání minimálního zájmu. Co víc, v průběhu tří let se obliba Facebooku a YouTube ustaluje, kdežto zajímavost jiných webů klesá. Výjimku tvoří ČSFD.cz, jež roste jak v návštěvnosti, tak v oblibě. Letos zařazený Google+ je nejzajímavější pro 8 % respondentů.

Internetový profil s osobními údaji, který si mohou ostatní zaregistrovaní uživatelé prohlédnout, mají tři čtvrtiny respondentů. Nejmladší generace má takový profil téměř univerzálně (94 %), podobně i generace 25-34 let (90 %). Nejvíce uživatelů je zaregistrovaných na Facebooku, Spolužácích, Lidech a YouTube, 13 % deklaruje profil na Google+. Pouze 5 % však tvrdí, že si hodlá v nejbližší době profil na Google+ založit, 53 % je dokonce rozhodnuto se do Google+ v nejbližší době nepouštět. „Lidé, kteří mohou porovnat Facebook i Google+ však hodnotí velmi dobře oba weby. Od dvou třetin těchto „bikomunitářů“ dostaly jedničku nebo dvojku,“ dodává s úsměvem Alena Ivánková z Mediaresearch.

Našli jste v článku chybu?