Vykazování nejrůznějších údajů a statistik směrem k úřadům a regulátorům je povinností, která organizace administrativně zatěžuje, aniž by poskytovala nějakou významnou konkurenční výhodu či měla nějaký obchodní přínos. Nově je odesílání dat výkazu Intrastat možné pomocí aplikací InstatOnline nebo InstatDesk. Přiznání k dani z přidané hodnoty je možné odesílat správci daně pomocí datových schránek nebo využít EPO. Pro vybrané účetní jednotky je nově zavedeno vedení Pomocného analytického přehledu a jeho odesílání na CSÚIS. Dále lze odesílat podání na ČSSZ přes portál VREP. A také hlášení ZP a Přihlášky a odhlášky zaměstnanců na zdravotní pojišťění lze nově odesílat elektronicky i pro VZP.
Automatizace a kontrola
V rámci přístupových práv lze centrálně nastavovat termín nepřítomnosti a určovat zastupující osoby. Také je možné nastavit automatickou elektronickou fakturaci pro formát ISDOC a PDF. V modulu CRM přibyl nový okruh nabídek SRM umožňující řízení vztahů s dodavateli a jejich vyhodnocení.
V Byznys ERP také přibyla volba Insolvenční rejstřík, která umožňuje kontrolu rodných čísel pracovníků na přítomnost v Insovenčním rejstříku (www.isir.justice.cz). Při zjištěném záznamu je takový pracovník vypsán v následném protokolu a je mu to zaznačeno do kmenové karty. U obchodních partnerů neověřovat jejich bonitu pomocí Insolvenčního rejstříku nebo CreditChecku. Zjišťování důvěryhodnosti obchodního partnera lze provádět také pomocí webové služby CRIBIS.
Legislativa
Některé z nových funkčností systému Byznys ERP jsou také přímou reakcí na změnu legislativy. Mezi nejvýznamnější je možno řadit zpracování Opravných daňových dokladů k pohledávkám za dlužníky v insolvenčním řízení, automatizované vytváření opravných daňových dokladů k poskytnutým skontům a v neposlední řadě zapracování přenesení daňové povinnosti z hlediska zákona o DPH – nově i ve vztahu k poskytnutí stavebních a montážních prací.
Doprava
V oblasti dopravy v Byznys ERP došlo ke zrychlení práce s mapovým prostředím. V modulu Doprava byla přidána možnost definovat hraniční přejezdy a automaticky tak vytvářet zahraničních cestovních náhrad. Novým způsobem je řešena problematika Obchodního cestujícího, která slouží k naplánování optimální trasy.
Byl také přidán Manažer objektů, který slouží k zobrazení požadovaných objektů na mapě (např. banky, pošty, hrady atd.) Velmi praktickou novinkou, která značně snižuje administrativu, je možnost automatického generování Knihy jízd.