;

V Brně proběhl první ročník konference 3IN zaměřené na elektronizaci veřejné správy

8. 10. 2009

Sdílet

Na brněnské výstaviště, kde se konference 3IN konala, se sjelo kolem osmi set lidí ze státní správy a samosprávy z celé země, ale i řada zástupců velkých korporací a ICT firem. Organizátory konference byl magazín Egovernment, Veletrhy Brno a společnost Madison Public Affairs. Nad celou akcí převzali záštitu ministr vnitra Martin Pecina a brněnský primátor Roman Onderka. Konferenci podpořilo 20 klíčových ICT firem z oboru.

Jedním z hlavních témat konference 3IN byly datové schránky. Datové schránky nyní mají za sebou takřka celé náběhové období, proto byla konference ideální příležitostí vyměnit si zkušenosti z každodenního provozu schránek a zamyslet se nad dalším rozvojem tohoto systému. Konference se stala platformou, na níž se uskutečnila diskuze mezi tvůrci a aplikátory datových schránek z jednotlivých ministerstev a lidmi z úřadů, kteří se s datovými schránkami či například Czech POINTy setkávají denně v praxi. Hovořilo se ale i o tom, co může datová schránka nabídnout běžným občanům, kteří si ji mohou zřídit na dobrovolném principu. Datové schránky by totiž neměly sloužit pouze komunikaci s úřady, ale například i s bankami a dalšími subjekty.

Klíčovou otázkou konference 3IN dále byl stěžejní projekt, který odstartuje příští rok –  takzvané základní registry veřejné správy. Jejich zavedení přinese zásadní ulehčení všem občanům při kontaktu z úřady. Díky základním registrům nadále nebude nutno stále znovu vyplňovat do formulářů údaje, které již občan někdy dříve úřadům poskytl. Informace budou k dispozici v některém ze základních registrů a každý úředník si je bude moci ověřit sám, aniž by tím zbytečně zatěžoval žadatele.

Kromě jmenovaných témat na konferenci 3IN nechyběly ani sekce věnované například eŠKOLSTVÍ či eJUSTICI. Zástupci firem z oboru informačních a komunikačních technologií zde představili možnosti „bezdrátových škol“ a moderní interaktivní výuky či možnosti, jak úřadovat zcela bez papíru. Zaujaly i prezentace týkající se e-faktur nebo elektronických formulářů. Sekce „ICT jako nástroj našeho bezpečí?“ se zaměřila na využití ICT technologií v integrovaném záchranném systému a při řešení mimořádných situací, jako jsou povodně.

Našli jste v článku chybu?