;

Twitter uvažuje o vydávání „zpravodajského deníku“

4. 3. 2015

Sdílet

Twitter již dnes slouží mnoha lidem jako zdroj nejnovějších zpráv. Avšak zpravodajští nadšenci, kteří sledují mnoho účtů, dostávají desítky nebo stovky tweetů, kterými se musí každé ráno probírat. Twitter věří, že dokáže obsah přehledněji uspořádat a předkládat uživatelům novými způsoby, například právě formou „deníku“.

Zprávy do zpravodajství by mohly být ze stovek milionů každodenních příspěvků vybírány ručně nebo pomocí algoritmů do přehledných souhrnů. Twitter již do určité míry podobnou službu nabízí v podobě e-mailových upozornění na oblíbené příspěvky a další aktivity v uživatelově síti kontaktů.

Síť Twitter získala oblibu mikroblogovými příspěvky vydávanými v reálném čase. V poslední době se ale firma od původního modelu začíná poněkud odchylovat zprostředkováváním příspěvků pro uživatele. Na konci minulého roku například zavedla funkci „Zatímco jste byli pryč“, která na začátek fronty uživateli umístí několik tweetů, pokud se po určitou dobu nepřihlásí, konkrétně tomu, kdo se nepřihlásí déle než 12 hodin, přidá tři příspěvky. V plánu je zkrácení této doby a zdokonalení algoritmů strojového učení, které rozhodují o tom, komu se jaké příspěvky zobrazí. Denní bulletin by mohl tuto funkci dále rozvíjet.

Twitter zároveň usiluje o šíření svého bohatého obsahu i k externímu publiku, tedy těm, kdo mohou příspěvky shlédnout na jiných internetových stránkách nebo v televizi. Nedávno například uzavřel smlouvu s Googlem o zobrazování tweetů ve výsledcích vyhledávání. Cílem této snahy je zvýšit potenciál sítě jako nosiče reklamy.

Našli jste v článku chybu?