;

Televizory jdou na odbyt navzdory krizi

17. 3. 2009

Sdílet

„K dnešnímu dni jsme ve srovnání s loňským rokem zaznamenali další nevídaný nárůst prodejů plochých televizorů. Oproti stejnému období loňského roku vzrostl jejich prodej o 30 procent. Zvýšení zájmu zákazníků způsobil jednak přechod na digitální vysílání, dále klesající ceny LCD televizorů a v neposlední řadě prolomení magické desetitisícové hranice pro značkovou televizi," řekl k trendu Jiří Klíčník, generální ředitel společnosti Electro World Česká republika.

Nejvíce se prodávaly tradičně LCD televizory, které jsou charakteristické nízkou spotřebou, s uhlopříčkami do 32 palců, a to také proto, že Electro World uvolnil na trh první značkové přístroje s cenou pod 10 tisíc korun.

Electro World odhaduje, že nejprodávanější budou stále LCD televizory o uhlopříčce 32 palců z důvodů, že cena v této kategorii klesala nejrychleji, jsou přijatelné pro běžnou domácnost s více televizory a rozměry televizoru odpovídají středně veliké místnosti v domácnosti. Zajímavá je stále více kategorie 42 a 50palcových televizorů (od 107 cm), jejichž prodej strmě roste, a naopak cena prudce klesá. Jejich prodej letos prudce poroste. Letos také významně vzroste prodej Full HD televizorů, které dokáží bez ztráty kvality promítat filmy z Blu-ray disků.

 

 

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality