Inovace pochází z vlastní kuchyně: T-Systems v Německu vybavila kolem 800 poboček společnosti Telekom Shop sofistikovanými psacími přístroji pro uzavírání smluv. T-Systems toto informační a telekomunikační řešení vyvinula a plošně zavedla během čtyř měsíců.
Zákazník svoji smlouvu podepíše zcela normálně pomocí papíru a tužky. Kamera ve speciální tužce sejme podpis a přitom zachytí grafologicky důležité znaky, např. tlak na pero a rychlost. Speciální zařízení tyto údaje přehraje do systému v počítači, který je umístěn v obchodě.
Po zachycení všech potřebných údajů pro uzavření smlouvy uvolní systém celý dokument, včetně podpisu, k datově zajištěné archivaci. Zákazník si jako obvykle odnese svoji podepsanou smlouvu domů. Průpis pro Telekom je pouze v elektronické podobě, což ročně šetří milióny eur.
„Koncern tímto řešením šetří zhruba 70 procent nákladů na archivaci, potřebujeme jen polovinu výtisků než dosud a současně zlepšujeme služby“, uvádí šéf řešitelského IT managementu odbytové společnosti Telekom Shop Michael Forster. „Místo papírování mají zaměstnanci více času pro zákazníky. A zákazníci mají přesto svoji smlouvu v ruce.“
Jeden z prvních obchodů Telekomu vybavených systémem „Papír, pero a telefon“ je v T-City ve Friedrichshafenu. Zde se tato technologie vyvíjí a testuje i pro použití u jiných zákazníků.
Toto telekomunikační a informační řešení lze shlédnout na veletrhu CeBIT, ve stánku A01 v hale 26.