;

T-Mobile otestoval novou formu mobilní reklamy

24. 3. 2010

Sdílet

Tři pilotní kampaně uskutečněné s využitím platformy beevendo firmy Cleverbee solutions proběhly v prosinci 2009. Na základě velmi pozitivního přijetí u zákazníků T-Mobile zvažuje spuštění této služby v ostrém provozu.

První kampaň se uskutečnila ve dnech 8. – 13. 12. 2009 v okruhu 5 kilometrů od provozovny obchodního řetězce v Příbrami. Prodejce nabízel odměnu za věrnost a speciální dárek pro prvních 1000 zákazníků, kteří předložili reklamní SMS. Úspěšnost této nabídky dosáhla 9,95 %.

Další kampaň uskutečnila síť drogerií Schlecker ve dnech 14. – 21. 12. a týkala se sedmi poboček na území Prahy 1 a 2. Po předložení reklamní SMS zákazník získal dárek. Zde byla reakce oslovených ještě intenzivnější – plných 21,80 % z nich přišlo a uskutečnilo nákup. Tato kampaň musela být předčasně zastavena, neboť množství odměn bylo rychle vyčerpáno.

Ve stejném období realizovala společnost Schlecker ještě další kampaň, tentokrát pro dvě lékárny v Praze 2. Po předložení reklamní SMS dostal zákazník, který zakoupil určitý typ vitaminového přípravku, dárek. I zde došlo k vyčerpání dárků dříve, než bylo plánováno. Nákup výrobku na základě zaslaného reklamního sdělení uskutečnilo více než 14 % z oslovených.

 

Z telefonního výzkumu realizovaného následně společností IPSOS Tambor mezi oslovenými zákazníky vyplynulo, že většina z nich má k zasílání reklamy formou SMS pozitivní nebo neutrální postoj, přičemž nabídka dárku zdarma za realizovaný nákup výrazně zvyšuje atraktivitu reklamního sdělení. Účastníci pilotu (zejména ti, kteří na zaslané sdělení reagovali) považují reklamu formou zasílání SMS za srovnatelně nebo více atraktivní než inzerci v ostatních typech médií.

Našli jste v článku chybu?