;

Spořitelna má lepší informace o dlužnících

23. 3. 2007

Sdílet

Česká spořitelna si pro správu pohledávek vůči dlužníkům, kteří se ve splácení opožďují, zvolila řešení Tallyman. Informační systém bance také umožňuje splnit interní a externí požadavky na ochranu zákazníků před předlužením.

Lokalizaci a implementaci systému Tallyman zajišťuje tuzemská pobočka systémového integrátora S&T, která rovněž poskytuje podporu celého systému. „Pro databázi Tallyman jsme také dodali reportovací funkce s pomocí produktů pro Business Intelligence společnosti Cognos,” sdělil Jiří Košťál, generální ředitel S&T CZ.

Harald Walitsch, ředitel pro řízení retailových rizik České spořitelny, uvedl: „Jsme bankou, která je největším poskytovatelem úvěrů drobným klientům na trhu. ... Pokud se klienti dostanou do situace, že z nejrůznějších důvodů náhle přestanou své půjčky splácet, je důležité, abychom se o tom co nejdříve dověděli a mohli společně s klienty přijmout příslušná opatření – odklady splátek, prodloužení splátkového kalendáře a podobně. Systém Tallyman díky včasnému varování umožní snížit počet klientů, kteří se ocitnou v exekučním řízení.“

Implementace systému by měla snížit částku blokovanou v nezaplacených pohledávkách. Česká spořitelna bude také moci vyhovět řadě požadavků vyplývajících ze směrnice BASEL II.

Hodnota systému Tallyman spočívá podle implementátora především v jeho schopnosti roztřídit dlužící zákazníky podobně, jako CRM systémy rozdělují zákazníky na jednotlivé marketingové segmenty. To je při správě pohledávek důležité, neboť případ každého dlužníka je třeba posuzovat individuálně.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality