Hlavní navigace

Sony věří v budoucnost cloudu, kupuje herní platformu Gaikai

3. 7. 2012

Sdílet

O možném přechodu americké cloudové platformy Gaikai pod křídla Sony se již nějakou dobu šuškalo a zatímco ještě před necelým měsícem jakoukoliv dohodu mezi oběma společnostmi šéf Gaikai David Perry vyvrátil, dnes již existuje podepsaná smlouva o akvizici Gaikai společností Sony za cenu 380 milionů amerických dolarů. Co japonského technologického velikána přimělo k poměrně vysoké investici do cloudové platformy?

Již před herním veletrhem E3, který se konal začátkem června v Los Angeles, se nechal David Perry slyšet, že o produkty společností vyrábějících herní konzole bude stále menší zájem, pakliže nebudou do svých zařízení integrovat cloudové (nejen) herní služby. Dostupnost vysokorychlostního připojení se po celém světě rapidně rozšiřuje a z chování uživatelů internetu lze vyčíst, že do online služeb vkládají poměrně velkou důvěru.

Zvyšujícího zájmu o cloudové služby si lze v posledních letech povšimnout především v korporátní sféře, ať už se jedná o využití datových úložišť, kancelářských aplikací Google Apps nebo Microsoft Office 365 či pronájem vzdáleného výpočetního výkonu. Potenciál online služeb však netkví pouze ve firemním využití, jak ukazuje právě společnost Gaikai nebo například její konkurent OnLive.

Díky streamovaným hrám totiž uživatelům odpadá nutnost nákupu či frekventovaného upgradu často poměrně drahého hardwaru, neboť je veškerá výpočetní část přesunuta „do mraků“ na servery poskytovatele služby, který hráčům pouze streamuje výsledný obraz. Nejenže tedy pro hraní nejnovějších titulů nebude potřeba super výkonný hardware, nýbrž bude možné náročné hry zprovoznit také na mobilních zařízeních, jako jsou tablety či ultrapřenosné botebooky, a dokonce chytrých televizorech.

Netřeba jistě připomínat, že Sony disponuje celým ekosystémem zábavní elektroniky, ať už se jedná o herní konzole, mobilní zařízení či televizory s plaketou smart TV. Společnost tak jistě vycítila velký potenciál v online herním průmyslu a dle svých slov plánuje akvizici Gaikai zužitkovat pro vytvoření vlastní online služby nabízející streamování počítačových her na celou škálu zařízení disponujících připojením k internetu.

 

Zdroj: Eurogamer.net, TZ Sony

Našli jste v článku chybu?