Průzkum provedený mezi zaměstnanci SMB v 11 zemích ukázal, že rostliny a květiny v kanceláři zvýšily individuální produktivitu u 55 % respondentů, oproti nárůstu o 38 %, resp. 34 %, v případě polohy kanceláře v blízkosti prodejen nebo restaurací.
Luis Casado, marketingový ředitel HP LaserJet & Enterprise Solutions, GTMU Imaging & Printing Group, region EMEA, popisuje tato zjištění jako povzbudivá pro podniky, které se snaží nalézt zdroje v rámci své vlastní organizace.
Podle průzkumu jsou to právě manažeři, kdo s největší pravděpodobností dosahují rentability na základě činností, jež se tradičně považují za odpočinkové. Efektivně využít svou ranní chvilku na kávu totiž dokázalo až 74 % a oběd strávený s kolegy až 65 % manažerů, zatímco u nemanažerských pozic tyto údaje dosahovaly pouze 64 %, resp. 40 %.
Výsledky dále ukázaly silnou korelaci mezi schopností vytvářet sociální vazby s kolegy a efektivitou pracoviště. Celkově respondenti vyjádřili pocit, že čas oběda strávený s kolegy (60 %) byl třikrát produktivnější než čas oběda strávený o samotě (20 %). K obdobným zjištěním se dospělo ohledně mimopracovních kontaktů s kolegy – večerní společenská akce strávená s kolegy po práci vykazuje o 57 % vyšší pravděpodobnost tvorby hodnot než večer strávený o samotě.
Zatímco na zaměstnance malých a středních firem ve Francii má pozitivní vliv zejména ranní přestávka na kafe, ve Velké Británii je to zase společný oběd s kolegy. Rakušané se cítí pracovně efektivnější po návštěvě posilovny nebo drinku se svými kolegy po práci a Španělé se uvolní při cestě do práce a z práce.
„Přestávky v práci umožňují zaměstnancům duševně se uvolnit od své práce, čímž se redukuje únava, vyrovnává stres a v konečném důsledku zvyšuje efektivita a produktivita na pracovišti,” popisuje výsledky studie dr. Michael Bashshur, psycholog pracovních vztahů.