Jak uvedl na blogu CZ-NIC marketingový ředitel tohoto sdružení Ondřej Písek, tohoto čísla dosáhla služba MojeID právě na 1. máje 2013. Organizátoři projektu přitom v době jeho spuštění očekávali touto dobou přibližně poloviční zájem.
Výhodou autentizace pomocí služby MojeID je to, že uživatelé mohou používat stejné přihlašovací údaje (jméno, heslo) na různých webech. O úspěchu takového projektu rozhoduje i to, které populární webové stránky tento způsob přihlašování implementují. Za současným stavem stojí tedy i ochota provozovatelů webových služeb se k této inciativě společného přihlašování připojit. V poslední době začalo MojeID fungovat třeba na celé síti webů TV Nova, které zahrnuje magazíny Nova.cz, TN.cz, Doma.cz, Krásná.cz a především online videopůjčovnu Voyo.cz. CET21 se tak přidal do série publisherů jako Mladá fronta, Internet Info, Economia, Tiscali Media a Extra Publishing – ti se zapojil do podpory mojeID již dříve.
Oblastí, kde má mojeID značný potenciál, je také to, co se ozbnačuje jako „eDemokracie“, například v místních nebo celostáních hlasováních. MojeID představuje ověřenou identitu, a to dává prostor k využití v oficiálních petičních akcích. Pro nejbližší dobu plánuje využít MojeID třeba senátor Petr Šilar pro podpisovou akci v rámci Evropské občanské iniciativy za zrušení střídání času. Mělo by se tak předejít smyšleným nebo neuznatelným podpisům, jak jsme je zažili při nedávné volbě prezidenta.
Pro uživatele přináší služba MojeID nejen větší pohodlí, ale také větší bezpečnost. Řada provozovatelů služby navíc zveřejňuje své implementace na nových platformách jako open-source, a to přináší další zjednodušení pro ty, kteří by chtěli k projekt využít.
Jedním z důvodů, proč za přihlašováním s ověřenou identitou stojí právě CZ-NIC, je snaha o větší transparentnost ve vlastnictví doménových jmen v českém TLD.
Zdroj: blog.nic.cz