Slack v uplynulém týdnu hovořil o své akvizici společnosti Astro jako o kroku, jehož účelem má být „pomoci [Slacku] vybudovat svoje vlastní schopnosti v oblasti správy e-mailů.“ Podmínky akvizice, k níž došlo v „předvečer“ uživatelské konference Frontier v New Yorku, oznámeny nebyly.
E-mailový klient společnosti Astro, uvedený v roce 2015, využívá strojové učení pro zjednodušení správy složky doručené pošty a kalendáře. V loňském roce pak vznikla její populární aplikace pro Slack – Astrobot – která uživatelům umožňuje odpovídat na e-maily, aniž by museli odcházet ze Slacku.
„Podnikli jsme určité kroky, abychom umožnili integraci e-mailu do Slacku, ale teď jsme v pozici, díky které můžeme tuto interoperabilitu mnohem více zjednodušit a výrazně zvýšit její dopad,“ napsal Slack v blogovém příspěvku.
Astro zrušil možnost registrace nových uživatelů a jeho aplikace budou deaktivovány 10. října. Slack nespecifikoval, jak přesně využije technologii Astra, ačkoliv vylepšené schopnosti v oblasti e-mailu dávají pro tuto firmu moc velký smysl.
Technologie, které Slack zakoupil v rámci jiných, dřívějších podobných akvizic, bývaly většinou zrušeny a začleněny do jeho rostoucí platformy. Sem patří třeba schopnosti sdílení obrazovky, které Slack získal po koupi společnosti Screen Hero v roce 2015.
Ačkoliv Slack předpovídá, že kanály e-mail nahradí na pozici primárního komunikačního nástroje pro byznys do roku 2015, stále jsou denně posílány miliardy e-mailů. Společnost očekává, že možnost odpovídat na e-maily, aniž by bylo třeba přepínat mezi aplikacemi, uživatelům zjednoduší život.
Slack není jedinou firmou orientovanou na oblast spolupráce, která řeší e-mailovou integraci. Jeho krok se podobá kroku Facebooku z července letošního roku, kdy sociální síť koupila startup Redkix, zaměřený na e-mailovou spolupráci, který má v plánu integrovat do konsolidovaného feedu pro zprávy v rámci podnikové sociální sítě Workplace.
Zdroj: Computerworld.com