;

Sdružení IT Cluster dokončilo výzkum za 120 milionů Kč podporovaný z EU

31. 3. 2012

Sdílet

Více než pět desítek členských firem sdružení IT Cluster se přes dva roky věnovalo aplikovanému výzkumu, vytváření technologického a softwarového zázemí pro firmy a instituce Výsledkem je například systém, který zpřesňuje lokalizaci volajících na tísňové linky 112 a 150, nebo podepsání kontraktu s významnou anglickou distribuční společností, která uvádí na náročné zahraniční trhy nové české softwarové řešení.

„Pracovali jsme dále na projektu Mobilní řešení, který se zaměřil na dvě klíčové oblasti. První je výzkum a vývoj v oblasti lokalizace polohy mobilních zařízení s možností využití GPS. Druhá se věnuje výzkumu skutečných uživatelských požadavků a vývoji uživatelsky přívětivých prostředí. Naši kolegové z IT Clusteru také mimo jiné provedli rozsáhlý výzkum o GPS v mobilních zařízeních a aplikacích, včetně možností jeho zpřesňování až do řádu milimetrových odchylek. Nechyběl ani marketingový průzkum mezi uživateli mobilních zařízení,“ uvedl další příklad výzkumných aktivit Miroslav Hampel, ředitel firmy Kvados, která je členem sdružení IT Cluster.

Díky projektům získalo sdružení IT Cluster počítačových odborníků a firem, ve spolupráci s vládní agenturou CzechInvest, téměř 80milionovou dotaci z fondů Evropské unie. Ta sloužila právě pro podporu zmíněných výzkumných a vývojových aktivit, do kterých se zapojilo více než 150 specialistů na informační a komunikační technologie a další desítky lidí zajišťujících například patentovou ochranu výsledků nebo marketing jejich uplatnění v praxi. Mnohé z novinek přitom ocení i široká laická veřejnost.



Počítačový systém, který vás najde, pokud jste v tísni a potřebujete pomoc, dokončují v rámci sdružení počítačových expertů IT Cluster pracovníci společnosti Vítkovice IT Solutions. „Pokud někdo zavolá z mobilu na tísňovou linku 112 nebo 150, je velmi často ve stresu, panikaří, má strach a nedokáže přesně a srozumitelně popsat, kde je. Záchranným složkám pak vzniká složitý úkol – najít volajícího do několika minut a vyslat mu účinnou pomoc. Řešením tohoto komplikovaného zadání je software, který umožní s přesností o řád lepší než dosud určit místo, odkud se na tísňovou linku volá,“ říká spoluautor projektu Petr Klement, vedoucí odboru systémů IZS společnosti Vítkovice IT Solutions. Operátor centra tísňového volání dosud viděl na digitální mapě oblast, z níž se volalo, s přesností na stovky metrů až kilometry v městské zástavbě, v neobydlených oblastech až do 35 km. Nový software zpřesňuje lokalizace ohroženého člověka ve městech na oblast v průměru od desítek do několika málo stovek metrů. V neobydlených územích s nižší hustotou pokrytí stanicemi mobilních operátorů
Našli jste v článku chybu?