Hlavní navigace

SAP umožní menším českým firmám nakonfigurovat si rozsah CRM řešení

22. 7. 2009

Sdílet

Cílem on-line konfigurátoru je zpřístupnit systémy pro řízení vztahů se zákazníky i firmám, které je dosud nevyužívaly, a urychlit jejich implementaci. Mohou jim totiž pomoci překonat obtíže související s ekonomickou krizí, kdy pro ně právě zákazníci kvůli horší dostupnosti peněz často představují jediný zdroj příjmů.

Nový CRM konfigurátor společnosti SAP, který je přístupný přes internet na webové adrese http://www.sap.cz/crm, umožňuje firmám od 20 do 500 zaměstnanců nakonfigurovat si funkční rozsah nástroje pro řízení vztahů se zákazníky (CRM). Ten je součástí systému SAP Business All-in-One a zahrnuje v sobě přednastavené a osvědčené postupy pro oblast marketingu, prodeje, služeb zákazníkům a analytických nástrojů pro podporu rozhodování.

Samotná konfigurace probíhá v několika jednoduchých krocích. Uživatel nejdříve zadá počet zaměstnanců firmy a uživatelů systému. Následně se mu zobrazí přehled všech dostupných funkcí, z kterých si vybere požadovaný rozsah, které vyhovuje jeho potřebám. S tím, jak přidává nebo naopak odebírá jednotlivé funkce, se automaticky mění i celkové orientační náklady zvoleného rozsahu řešení. Současně se uživateli zobrazí i orientační odhad výše měsíční splátek, pokud by se rozhodl řešení pořídit prostřednictvím služby SAP Financíng.

CRM konfigurátor se svými možnostmi podobá konfigurátoru řešení SAP Business All-in-One, který společnost SAP zpřístupnila českým firmám v červnu 2008. Ten firmám na základě odvětví, ve kterém působí, zkušeností SAP s podobnými zákazníky a osvědčených postupů navrhne základní balíček řešení. Jeho rozsah je pak rovněž možné dále upravovat odstraněním nebo přidáním obchodních procesů podle potřeb dané firmy.

Zatímco konfigurátor řešení SAP Business All-in-One je již přístupný firmám z většiny zemí Evropy a dosud jej využilo přes 2600 firem ze 47 zemí světa, nový on-line CRM konfigurátor zatím společnost SAP nikde jinde ve střední a východní Evropě nenabízí. Funguje však již například ve Velké Británii, Německu nebo Francii.

 

Jaké oblasti je možné prostřednictvím CRM konfigurátoru upravovat:

 

Marketing - Umožňuje přizpůsobit marketingové procesy, řidit poptávku zákazníků a zvyšovat návratnost investic v marketingu pomocí funkcí, které umožňují lepší řízení marketingových zdrojů, cílových skupin, kampaní a zájemců.

Prodej - Umožňuje získávat nové a rozvíjet a udržovat rentabilní vztahy díky funkcím pro lepší řízení oblastí prodeje, obchodních partnerů, kontaktů, aktivit, zájemců, obchodních akcí a cenotvorby.

Servis - Umožňuje ovládat příjmy ze služeb a ziskovost pomocí funkcí pro efektivnější řízení servisních zakázek, smluv, reklamací a vracení produktů, obchodních partnerů zahrnutých do zákaznické základny, záruk a plánování zdrojů.

Komunikační centrum - Umožňuje zvýšit loajalitu zákazníků, snižovat náklady a zvyšovat výnosy přeměnou komunikačního centra na strategický dodavatelský kanál pro marketingové, prodejní a servisní činnosti ve všech kontaktních místech. Efektivním způsobem zajišťuje činnosti jako například rozesílání e-mailů, telemarketing, prodej po telefonu, řízení zákaznického servisu a IT podpory.

Analytika - Poskytuje přehled v reálném čase o klíčových ukazatelích výkonnosti pro oblast prodeje a marketingu, na základě kterých se je možné se rychleji a účinněji rozhodovat, vytvářet více zájemců a přeměňovat je na obchodní partnery, sledovat obchodní akce a uzavírat více smluv.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?