Společnosti SAP a NetBase oznámily dohodu, podle které bude SAP prodávat pod svou značkou řešení NetBase pro využití dat ze sociálních médií. Produkt SAP Social Media Analytics, poskytovaný jako rozšíření systému SAP, společnostem umožní analýzu informací ze sociálních sítí.
Řešení Social Media Analytics podle SAP nabídne marketingovým specialistům v reálném čase analýzy, které jim umožní na základě dat ze sociálních sítí porozumět trhům i zákazníkům. Nástroj umožňuje zpracovávat miliardy příspěvků a získávat z nich strukturované informace (i v podobě metrik/kvantitativních vyhodnocení) umožňující zachytit aktuální trendy, rozpoznat vnímání jednotlivých produktů, služeb i firem a sledovat jejich úspěšnost na trhu. Zákazníci, kteří použijí tento produkt, mohou získávat informace nejen o vlastní firmě, ale také detailně sledovat aktivity konkurence, rozpoznat silné i slabé stránky jejich produktů. Pomocí nástroje SAP Social Media Analytics lze také sledovat a vyhodnocovat úspěšnost marketingových kampaní.
Řešení SAP Social Media Analytics je založeno na technologiích cloud computingu. Využívá metod zpracování přirozeného jazyka (NLP – natural language processing), na jejichž základě v příspěvcích v sociálních médiích odhaluje vývoj názorů, emocí i chování, které korespondují s trendy trhu.