Tak to alespoň předpokládá zpráva společnosti Ericsson. Ve zprávě se říká, že mobilní sítě 5G nebudeme mít pravděpodobně ještě ani v roce 2020. Řada výrobců automobilů pracuje na systémech chytrých (především samořízených) automobilů a jejich koncepty předpokládají i zapojení automobilů do mobilních sítí a využití cloudových technolgoií. Některé z prototypů byly již představeny na lasvegaském veletrhu CES, který se konal začátkem roku 2014.
Zásadním nedostatkem mobilních připojení je záruka kvality služby. Dosavadní sítě 4G mají latenci okolo 20 ms. To je sice podstatné zlepšení oproti sítím 3G, které mají latenci okolo 35 ms. Kritickým bodem je ale spolehlivost. Zde může být problém s prioritou uživatelů - především musí být zajištěno, aby data, nutná pro řízení vozu, měla větší prioritu než třeba přenos on-line videa, které sleduje spolujezdec na zadním sedadle. Tento problém současné sítě neřeší. Aplikace, které by měly obsluhovat kritické činnosti, jako třeba řízení vozu, by měly mít také přednostní přístup k datům ze sítě. Prioritizace kritických aplikací a také další snížení latence je výzvou pro standardy sítí 5G. Alespoň technologie samořízených vozů je bude nutně potřebovat.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Počítačem řízená auta mohou jen v USA zachránit desítky tisíc životů ročně
Mezi další benefity vyvíjené technologie patří zvýšení plynulosti dopravy a úspora pohonných hmot. První počítačem řízená auta by se mohla objevit okolo roku 2020.
→ Jak bude vypadat mobilní síť 5G?
Budoucnost mobilní komunikace v roce 2020 plánuje sdružení METIS, jedním z důležitých článků je síť připravovaného standardu 5G.