;

V roce 2017 bude na Zemi miliarda uživatelů mobilního bankovnictví

28. 1. 2013

Sdílet

Společnost Arbes Technologies tvrdí, že jedním z řešení je implementace flexibilních bankovních systémů s okamžitým zpracováním transakcí, s možností nastavení produktů a multikanálovým přístupem. Bankovnictví bude dále zásadně ovlivněno nejen postupnou transformací poboček a zpracováním velkých objemů dat, ale i nedostatkem vhodných talentů na  všech úrovních bankovního sektoru.

Změny se v nejbližších letech dotknou i konceptu bankovních poboček.  Jejich transformace už probíhala v minulosti a další rozvoj „poboček budoucnosti“ bude pokračovat i letos v souvislosti s tím, jak roste počet zákazníků přistupujících z mobilních zařízení, jak banky experimentují s novými zdroji příjmů a jakým způsobem se zaměřují na profitabilní zákaznické segmenty.

Dá se očekávat, že pobočky se budou především zmenšovat a více se soustředit na podporu prodeje nových bankovních produktů. Zákazníci budou i nadále navštěvovat pobočky kvůli komplexním produktům, jako jsou hypotéky či investice, ovšem řada rutinních činností se přesouvá do jiných kanálů. Protože náklady na pobočky jsou vyšší, budou se zmenšovat či transformovat na in-store pobočky či pobočky kavárenského konceptu.

Důležitá pak bude volba, kam umístit plnohodnotnou pobočku a kam pouze její odlehčenou variantu, aby bylo zajištěno zákaznicky optimální avšak nákladově efektivní pokrytí. Podobně se proměnila podoba poboček v leteckém průmyslu v 80. letech minulého století – dnes jsou pobočky aerolinek ojedinělé.

Finanční instituce budou stále více orientované na data a jejich maximální využití. V datech leží poklad, který banky v tuto chvíli stále nedostatečně využívají. Extrémně důležitá bude schopnost kombinovat nestrukturovaná a strukturovaná data z různých zdrojů tak, aby bylo možné je v přímých kanálech efektivně využívat pro prodej bankovních produktů. Marketing a technologie budou konvergovat, což povede k lepšímu zacílení, segmentaci, nabídkám, načasování a efektivitě. Nutné bude identifikovat klíčová data a správně je interpretovat.

Protože se komunikace se zákazníky začíná posouvat z tištěné formy do formy elektronické, vznikají nové nároky na rychlost a individuálnost komunikace a ukládání zpráv včetně jejich archivace. Systémy podporující personalizovanou komunikaci spolu s efektivním využitím dat budou proto stále více nacházet cestu do bankovních domů.

Nedostatek talentů

Bankovní svět dnes řeší ještě jeden problém, a tím je nedostatek talentů. Poptávka po specifických profesích, kombinujících znalosti z více oblastí, například zkušených finančních analytiků se znalostmi IT, roste. Porozumění bankovního světa se světem IT bude klíčovým faktorem v dalším rozvoji celého oboru, proto se jak banky, tak i IT firmy, jako je ta naše, zaměřují již nyní na hledání nových talentů, které tento aspekt dokáží naplnit

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality