Díky tomu mohou uživatelé zasílat tzv. influencerům nízké finanční částky. „Diváci mohou využít systém Brave Payments k odměnění svých oblíbených tvůrců na YouTube s Basic Attention Tokens (BAT)“, píše se v nepodepsaném příspěvku na blogu společnosti. „Lidé využívající YouTube mohou buďto rozdělit příspěvky na základě času stráveného sledováním obsahu nebo ‚připnutím‘ stanovené částky ke konkrétnímu kanálu.“
Jde o experiment, který jako první opouští obvyklá pravidla pro [online] úhrady, jež uživatelům prohlížeče doposud neumožňovaly zvolit si jako cíl BAT nic specifičtějšího než doménu.
Podnikatelský plán Brave Software a základní model tohoto systému jsou jemně řečeno neobvyklé. Prohlížeč ohodnotí pozornost uživatelů tokeny založenými na blockchainu, které jsou nakonec rozděleny mezi vydavatele, zadavatele reklamy a spotřebitele, kterým nevadí sledovat reklamy. V této chvíli jsou však jedinými skutečnými penězi v systému ty, které si do svých elektronických peněženek nahráli jednotliví uživatelé při experimentech s prohlížečem.
Koncept BAT byl navržen jako náhrada za tradiční online reklamní systémy, které jsou podle Brave Software překonané. „[Brave] umožňuje přímý finanční vztah mezi tvůrcem obsahu a jeho diváky,“ píše se dále v citovaném blogovém příspěvku. „Uživatelé si mohou zvolit, komu chtějí poslat peníze.“
Tvůrci obsahu jsou oprávněni přijímat BATy – které mohou být převedeny na reálnou měnu – za předpokladu, že ověří svoji identitu a svůj YouTube kanál u Brave Software, což znamená, že pro nějakou výraznější účast musí tvůrce obsahu ještě zapracovat na marketingu.
Individuálním a přímým kompenzováním tvůrců se Brave Software vyhýbá platbám YouTube, tedy samotné platformě. Společnost uvádí že takové schéma odměny může být zajímavé zejména pro tvůrce, kteří nesplnili minimální počet 10 tisíc zhlédnutí předtím, než jim YouTube, potažmo Google začne vyplácet podíl z plateb za zobrazenou reklamu.
Zdroj: Computerworld.com