Společnosti Ericsson a Norwegian Broadcasting Corporation (NRK) spustily zkušební provoz personalizované televizní reklamy pro mobilní telefony. Inzerenti tak mohou jednotlivým uživatelům mobilních telefonů vysílat individuální marketingová sdělení. O obsahovou stránku se stará agentura Proximity Oslo, která je součástí reklamní sítě Global BBDO.
Testovací provoz v Norsku potrvá dva měsíce. Dobrovolníci, kteří se do testu zapojí, budou mít ve svém mobilu k dispozici dva televizní kanály a pět rozhlasových stanic vlastněných NRK. Zákazníci budou moci sledovat i celodenní televizní program připravený speciálně pro mobilní telefony, který NRK a Ericsson testovaly už dříve.
Reklamy vysílané v testovacích přenosech budou také interaktivní a upravené tak, aby odpovídaly profilu jednotlivých uživatelů. Reflektují věk, pohlaví, bydliště či zájmy příjemce reklamy. Využívají také různé formáty od videa, přes bannery a textové vzkazy až po stahovatelný brandovaný obsah.
Vysílání bude dostupné prostřednictvím volně dostupného klienta. Jde o Java aplikaci, která umožňuje rychlé přepínání mezi kanály, má interaktivní funkce a další funkce spojené s personální reklamou.
„Tohle je mobilní televize zítřka. Bonusem je rychlé přepínání mezi kanály, interaktivita a snadná dostupnost nových služeb. Řada uživatelů také ocení reklamy, zvlášť pokud jsou pro ně relevantní a pomáhají jim šetřit peníze na dalších službách,“ říká ředitel NRK pro rozvoj Gunnar Garfors.
„Personalizovaná reklama představuje přidanou hodnotu pro dosavadní služby mobilní televize. Naše řešení umožňuje zákazníkům interakci se značkami, které upřednostňují. Reklamnímu průmyslu nabízí inovativní nástroj, který více než cokoliv jiného zapojuje do celého procesu koncového zákazníka,“ dodává Kurt Sillén, viceprezident Ericsson Mobility World.
Smyslem testovacího provozu je položit základy pro funkční obchodní model mobilní televizní reklamy. Pro mobilní operátory a poskytovatele vysílání by mobilní aplikace měly znamenat vyšší počty diváků, zvýšení provozu a nové příjmy z reklamy a placené interakce, kterou představuje hlasování a download sponzorovaného obsahu. Nabízí také prostor pro nové reklamní formáty a rozšiřuje zásah cílové skupiny.
Nová aplikace pro interaktivní mobilní televizní reklamu je založena na již existujících technologiích. Testovací provoz využívá infrastruktury existující mobilní sítě a běžně dostupných mobilních telefonů.