Partneři společnosti Oracle z nových zemí Evropské unie a Společenství nezávislých států se sešli v turecké Antalii na první konferenci Oracle PartnerNetwork Day roku 2008.
Akce, která měla partnery seznámit s rozsáhlým produktovým portfoliem společnosti Oracle a příležitostmi na technologickém trhu v tomto regionu, přilákala více než 1000 účastníků. Konference mimo jiné poskytla i neformální prostředí pro navázání strategických vztahů mezi dodavateli softwaru.
Konference OPN Day jsou uznávány jako důležité fórum, kde mohou partneři přímo se zástupci společnosti Oracle probrat problémy, s nimiž se potýkají na rychle se rozvíjejících technologických trzích. Rekordní počty účastníků v poslední době odrážejí poptávku partnerů po informacích o růstové strategii Oracle a po radách, jak začleňovat nová řešení Oracle do jejich podnikání.
Na konferenci Oracle PartnerNetwork Day zazněla řada důležitých ohlášení:
Oracle umožňuje partnerům ve střední a východní Evropě zlepšit schopnosti v oblasti marketingu
Společnost Oracle oznámila, že rozsáhlý portál Oracle Marketing Services for Partners (OMS4P), který má posílit konkurenční výhodu členů Oracle PartnerNetwork, bude nově zpřístupněn v turečtině, češtině, polštině a ruštině.
Tento internetový portál poskytuje nástroje a služby, jež posílí připravenost partnerů Oracle na požadavky trhu a podstatně zlepší jejich viditelnost u potenciálních a stávajících zákazníků. Jde v prvé řadě o srozumitelné pokyny k plánování, realizaci a vyhodnocení aktivit marketingového mixu. Portál je členěn na oblasti PR&Reklama, Přímý Marketing, Akce&Veletrhy, Web&Online a Kampaně a navíc zde partneři najdou úplné, předem připravené marketingové kampaně k nejnovějším produktům Oracle.
Portál je bezplatně dostupný pro všechny členy Oracle PartnerNetwork.
Nový nástroj Oracle pro partnery spojuje obchodní příležitosti se skutečnými produktovými řešeními
Společnost Oracle představila svůj nástroj Sales Opportunity Wizard, který pomůže partnerům nacházet v rychle se rozrůstajícím portfoliu softwarových produktů Oracle to správné řešení pro požadavky jejich zákazníků. Tento nástroj bude mapovat konkrétní potřeby zákazníků a nabídne na míru ušitá doporučení produktů, které vyřeší jejich podnikatelské problémy.
Oracle Sales Opportunity Wizard navíc nasměruje partnery na praktickou podporu a nástroje, které jim pomohou s realizací marketingových a obchodních kampaní, se zviditelněním a vytvářením skutečných obchodních příležitostí na místních trzích.
Oracle Partner Academy je hitem mezi IT profesionály v zemích střední a východní Evropy
Společnost Oracle oznámila, že první Partner Academy pro region střední a východní Evropy v Istanbulu poskytla za necelých pět měsíců více než 800 školicích dnů a zvýšila odbornost více než 175 IT konzultantů v regionu.
Oracle Partner Academy byla založena v říjnu 2007 s cílem zvýšit implementační odbornost partnerů Oracle v rychle rostoucím regionu nových členských zemí EU a Společenství nezávislých států (EE-CIS) a poskytuje přesně zaměřená a finančně efektivní školení, jež pomáhají rychle zkvalitnit celkovou kvalifikaci partnerů v regionu.
Oracle očekává, že do konce kalendářního roku 2008 poskytne ještě několik tisíc školicích dnů. Kurzy v průměru trvají 10 dnů a snahou společnosti je ke stávajícím 11 kurzům z oblasti aplikací a technologií Oracle nabídnout programy ke všem produktům Oracle.
Oracle Partner Academy mají využívat partneři ze všech 35 zemí regionu EE-CIS a všechny kurzy jsou nabízeny v angličtině.
Nově otevřená centra Oracle Partner Hub budou poskytovat partnerům Oracle ve střední a východní Evropě přístup k vyhrazeným zdrojům a informacím
Společnost Oracle oznámila, že v rámci programu zaměřeného na rozvoj odborných partnerů, kteří budou vyškoleni a vybaveni pro poskytování špičkových technologických řešení podnikové kvality středně velkým firmám, otevře napříč novými členskými zeměmi EU a zeměmi Společenství nezávislých států centra Oracle Partner Hub.
Centra Oracle Partner Hub spojí do jediného místa tři stěžejní střediska – Oracle Partner Academy, Oracle ISV Migration Centre a Oracle Partner Studio. Oracle se domnívá, že rozsah služeb nabízených prostřednictvím center Partner Hub bude pro partnery velice atraktivní.
Prostřednictvím cenově dostupných školení Oracle Partner Academy mohou partneři upevnit své znalosti produktů a implementačních postupů. Oracle Partner Studio jim poskytuje špičkový konferenční prostor, kde mohou uskutečňovat své marketingové akce a kampaně (s bezplatnou podporou společnosti Oracle), pořádat prezentace produktů, účastnit se seminářů Knowledge Transfer a pravidelného fóra Oracle IT Managers Club, kde si partneři a IT manažeři vyměňují své zkušenosti a znalosti. Oracle Partner Academy v současné době funguje v Istanbulu a Oracle Partner Studio úspěšně funguje v Česku.
Nedílnou součástí center Oracle Partner Hub jsou také Oracle ISV Migration Centra, kde mohou nezávislí dodavatelé softwaru zdarma migrovat nebo upgradovat svá řešení na nejnovější technologii Oracle. ISV Migration Centra v současné době fungují v Istanbulu, v Moskvě a Krakově.
Pilotní implementace prvního centra Oracle Partner Hub bude realizována v nadcházejících měsících a v následujícím roce by v regionu mohlo být otevřeno až dalších pět center.