Prostřednictvím Oracle Cloud mohou zákazníci na bázi předplatného využívat služby Oracle Platform Services, Application Services a Social Services - veškeré aplikace jsou spravovány, hostovány a podporovány společností Oracle. Oracle Cloud nabízí samoobslužné služby jak pro firemní uživatele, tak i pro vývojáře. Oracle v tiskovém prohlášení uvádí, že podnikoví uživatelé mohou objednávat, konfigurovat, rozšiřovat a monitorovat své aplikace. Vývojáři a administrátoři dokáží pomocí Oracle Cloud své aplikace vyvíjet, nasazovat, monitorovat a spravovat. Společnost Oracle již představila i první zákazníky a partnery služeb Oracle Cloud, včetně systémových integrátorů a nezávislých dodavatelů softwaru.
Služby Oracle Cloud Platform Services budou zahrnovat:
• Databázové služby umožňující spravovat data a vytvářet databázové aplikace nad databází Oracle
• Javové služby pro vývoj, nasazení a správu aplikací na platformě Java pomocí aplikačního serveru Oracle WebLogic
• Webové služby umožňující vývoj webových aplikací na platformách PHP, Ruby a Python
• Služby pro vývojáře, které vývojářům umožní efektivně spolupracovat při tvorbě aplikací
• Mobilní služby nabízející vývojářům vytvářet mobilní aplikace nezávislé na platformě (ať už nativní nebo založené na jazyce HTML5)
• Služby pro dokumenty, s jejichž pomocí mohou projektové týmy spolupracovat a sdílet dokumenty pomocí on-line pracovního prostředí a portálů
• Služby pro firemní servery, které umožní podnikovým uživatelům vytvářet a udržovat firemní web
• Analytické služby umožňující podnikovým uživatelům vytvářet a v rámci cloudu sdílet analytické panely a reporty
Oracle Cloud Application Services
Služby Oracle Cloud Application Services poskytují zákazníkům přístup k podnikovým aplikacím. Navíc nabízejí vestavěnou funkcionalitu Business Intelligence a podporu pro sociální sítě a mobilní prostředí. Oracle Cloud Application Services zahrnují následující kategorie aplikací:
• ERP (finance/účetnictví, project management, správa zakázek, governance, risk & compliance – řízení rizik a shody s předpisy...)
• HCM (kompletní řízení lidských zdrojů včetně řešení pro mzdy a benefity)
• Talent Management (kompletní řízení talentů včetně náboru zaměstnanců, řízení výkonnosti a školení)
• Prodej a marketing (včetně modulů pro plánování prodeje, správu podle teritorií a tvorbu prognóz)
• Služby pro zákazníky (sada zahrnuje např. samoobslužné služby přes webové rozhraní, řešení pro chat a e-mail, kontaktní centra a knowledge management – řízení znalostí)
Oracle Cloud Social Services
S pomocí těchto služeb se podniky mohou propojit se svými zákazníky - prostředí podle Oraclu umožňuje sociální marketing, služby i získání odezvy od zákazníků. Platforma nabízí firmám také řešení pro sociální sítě v rámci podniku, které umožní spolupráci zaměstnanců. Integrovaná sociální platforma Oracle Cloud Social Services mj. nabízí tyto služby:
• Sociální síť – zabezpečená platforma pro spolupráci v rámci podniku
• Analýza dat – shromažďuje ze sociálních sítí i podnikových zdrojů data, která pak lze použít v dalších podnikových aplikacích
• Sociální marketing a služby – marketingovým specialistům umožňuje vytvářet, nasazovat, moderovat a řídit marketingové kampaně v sociálních sítích, včetně jejich vyhodnocení (měření přínosů) a tvorby reportů
• Analýza sociálních médií – umožňuje marketingovým specialistům analyzovat interakce v sociálních sítích; pracovníci zákaznických služeb i prodejní týmy se díky tomu mohou těsněji propojit se zákazníky a pracovat s nimi efektivněji.