;

Nová řešení HP pro optimalizaci informací umožní ovládnout velké objemy dat

4. 12. 2012

Sdílet

Jejich cílem je dosáhnout maximální „návratnosti informací“ („Return on Information“) a efektivity při zpracovávání informací.

Označení „návratnost informací“ představuje hodnotu, kterou mohou organizace vytěžit z investic do řešení, služeb a zdrojů pro správu informací. Prostředkem se jim při tom stává detailní přehled o datech, na jehož základě dokážou rychleji a přesněji provádět strategická rozhodnutí.

Velké objemy dat (Big Data) tvoří strukturovaná data (například tradiční databáze), nestrukturovaná data (obrázky, videa, e-maily, texty a další obsah) a částečně strukturovaná data, která jsou sbírána prostřednictvím senzorů a přístrojů. Všechna tato data společně ukrývají spoustu informací, ale jejich „dešifrování“ představuje pro organizace obrovskou technologickou výzvu.

Objem světového „digitálního vesmíru“ by měl v roce 2015 dosáhnout osmi zettabajtů (1021 bajtů), a při takovém objemu budou ukládání i správa dat velmi problematické. Podle nového průzkumu, provedeného na zakázku HP, připustilo takřka 60 % vedoucích pracovníků různých organizací, že jejich společnosti dosud nemají k dispozici vhodné technologie, které by dokázaly zpracovávat velké objemy dat. Pouze 10 % respondentů uvedlo, že jejich organizace v současnosti využívají informace obsažené i v nestrukturovaných datech při dalších firemních aktivitách, procesech a strategických rozhodnutích.

Díky novým řešením divizí HP Vertica a Autonomy v kombinaci s novými produkty z oblasti konvergované infrastruktury HP a rozsáhlými zkušenostmi v oblasti služeb umožňuje HP firmám a vládním organizacím využít 100 % informací obsažených v jejich strukturovaných, částečně strukturovaných i nestrukturovaných datech.

„Během několika dalších let se návratnost informací stane jediným nejdůležitějším měřítkem úspěšnosti organizací,“ řekl George Kadifa, výkonný vicepresident HP Software. „HP bude nadále investovat čas a prostředky do vývoje nových řešení a služeb, které se spolehlivě vypořádají s velkými datovými objemy, různorodostí a nepředvídatelností informací, a svým klientům nabídnou skutečnou hodnotu informací.“

Inteligentní ekosystém HP pomáhá spravovat informace

HP dnes rozšířilo své portfolio řešení HP AppSystems, které nově nabízí bohatší nabídku funkcí pro zákazníky a více možností k přizpůsobení HP konvergované infrastruktury využívající prostředí Apache™ Hadoop™, HP Vertica Analytics Platform a Autonomy eDiscovery. Díky tomu nyní dokáže lépe uspokojit požadavky organizací na konfiguraci a nasazení systémů pro práci s velkými objemy dat.

Novinkou je také řešení Autonomy Legal and Compliance Performance Suite, které organizacím umožňuje unikátním způsobem detekovat a reagovat na nové signály potenciálních rizik, správně pochopit informace, ochránit je, spravovat a spolupracovat na nich v rámci různých pracovních týmů, stejně jako splnit místní i mezinárodní nařízení. Toto řešení vychází z Autonomy Intelligent Data Operating Layer (IDOL) – unikátního systému pro analýzu a rozpoznávání dat, který pomáhá organizacím objevit a pochopit konkrétní údaje obsažené v jakémkoli typu informací. Součástí HP IDOL jsou rovněž nejpokročilejší a unikátní funkce pro archivaci a ochranu dat, správu firemních dat (Enterprise Content Management, ECM), elektronické zjišťování (eDiscovery) či správu záznamů.

K optimalizaci infrastruktury využívající řešení SAP a poskytování rychlejších analýz velkých objemů dat je určen nástroj HP Proactive Care for SAP. Nabízí také např. analýzu aplikačních trendů, plánování kapacity či sledování vytížení zdrojů.

Rozšířené portfolio konvergovaných datových úložišť (HP Converged Storage) pomůže organizacím zjednodušit správu storage infrastruktury, snížit provozní náklady, rychleji prozkoumat všechny dílčí komponenty virtualizovaných či cloudových prostředí a zpracovávat velké objemy dat.

HP pomáhá organizacím s inteligentním pochopením jejich dat
Nadčasová analytická platforma HP Vertica Analytics Platform 6.1 byla vyvinuta s cílem „zkrotit“ velké objemy dat. Jejím prostřednictvím, resp. využitím specializovaných analytických balíčků, vyššího výkonu, pokročilé integrace s prostředím Hadoop a zjednodušeným cloudovým prostředím Amazon EC2, mohou organizace optimalizovat a zpeněžit informace obsažené ve velkých objemech dat. Navíc maximálně rychle a v obrovském měřítku.

Poskytovatelům komunikačních služeb (CSP) jsou určena nová řešení HP Telco Big Data and Analytics. Umožňují transformovat data z různých zdrojů, včetně názorů koncových odběratelů služeb a jejich preferencí, do formy vhodné pro inteligentní analýzu. Spojení analytického softwaru HP pro velké objemy dat, konzultačních služeb HP, výzkumů, správy informací a zkušeností z oblasti business inteligence přináší CSP možnost spravovat, analyzovat a používat z obchodního pohledu klíčová strukturovaná i nestrukturovaná data.

Cenné praktické informace nabízí organizacím semináře HP Big Data Strategy Workshop. Jejich účastníci se mohou seznámit s postupy při řešení největších problémů se zpracováním informací a na jejich základě optimalizovat vlastní IT procesy. Workshop představí účastníkům možnosti, jak úspěšně skloubit IT a obchodní cíle, pomůže také s laděním architektury pro zpracovávání velkých objemů dat a výběrem vhodné systémové infrastruktury. Zároveň se zaměřuje na možnosti ochrany dat a splnění veškerých bezpečnostních požadavků.

HP pomáhá organizacím rychleji přijímat důležitá rozhodnutí

Řešení Autonomy Marketing Performance Suite, vycházející z platformy IDOL, umožňuje marketingovým specialistům v reálném čase pochopit, přivést a udržet zákazníky, což vede ke zvýšení tržního podílu a zisku. Součástí tohoto řešení jsou špičkové produkty HP Customer Experience Management, Marketing Optimization a Multichannel Analytics.

Záznam tiskové konference v rámci prémiové akce HP Discover ve Frankfurtu a doplňující informace představených novinkách HP lze najít na webu www.hp.com/go/HPDiscoverFrankfurt2012.

Našli jste v článku chybu?