;

Nevyžádané reklamy jsou nejčastějším letním problémem českého internetu

17. 8. 2018

Sdílet

Uživatele v České republice během letních měsíců častěji obtěžují nevyžádané reklamy a falešné aktualizace softwaru, které jsou způsobeny tzv. adwarem. Během července je v prostředí internetu nejčastěji obtěžoval škodlivý kód JS/Adware.Agent.AA, který stál za více než desetinou případů všech online hrozeb a potenciálně nechtěných aplikací (Potentially Unwanted Applications, PUA) detekovaných společností ESET. Na druhé místo se přesunul malware JS/CoinMiner, který útočníci používají ke skryté těžbě kryptoměn a představoval 8,3 % zachycených útoků. Třetí pozice patřila dalšímu adwaru HTML/Adware.Agent.A s podílem 6,75 %.

„Adware řadíme mezi tzv. potenciálně nechtěné aplikace, které se do napadených zařízení stahují společně s některými nástroji – například video přehrávače, manažery stahování souborů, PDF generátory – volně šiřenými po internetu. Poté, co jsou nainstalovány, zobrazují například vyskakovací okna s reklamou, bannery a podobně. Pro jejich autory jsou zdrojem peněz, které plynou z reklamních prokliků,“ vysvětluje Miroslav Dvořák, technický ředitel české pobočky společnosti ESET. „Podíl adware na internetových hrozbách v České republice během letních prázdnin výrazně roste. Během července se do první desítky zachycených škodlivých kódů dostaly hned tři adwary, které dohromady představovaly víc než pětinu všech detekcí, konkrétně 21,06 %,“ dodává Dvořák.

Zdroj: ESET

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality