;

Nest, patřící Googlu, zaplatil 555 milionů USD za Dropcam

24. 6. 2014

Sdílet

Pohlcením firmy Dropcam prostřednictvím společnosti Nest tak Google zase podstatným způsobem rozšíří portfolio výroby zařízení, které je možné připojit k internetu. Jedná se přitom všechno o prvky, které zapadají do konceptu chytré domácnosti.

Dropcam, který je na trhu již od roku 2009, vyrábí bezpečnostní kamery s připojením k Wi-Fi, jejichž hlavním účelem je monitorovat prostor v domě během nepřítomnosti jeho obyvatel. Systém doplňují i aplikace pro Android a iOS, které jsou schopné odeslat varování v případě, pokud kamery zaznamenají podezřelý pohyb v domě.  

Díky akvizici jak Nestu tak i Dropcamu se ale Google dostává současně do situace, kdy jeho infrastruktura bude zpracovávat nebo alespoň přenášet další porci citlivých dat. Zcela jistě se tak dostane znova do hledáčku regulačních orgánů i nezávislých inciativ. Otázkou také je, zda nově získané technologie nebudou využity i k distribuci reklamy. Google totiž již zveřejnil svůj obecný záměr, že chystá distribuovat on-line reklamu i mimo běžný internet, jako třeba do termostatů nebo chytrých automobilů, i když údajně se službami Dropcamu nehodlá spojovat žádnou reklamní aktivitu.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte také:
→ Google varoval, že nás bude krmit reklamou i mimo internet
Reklamní gigant už poslal upozornění federálním regulačním úřadům v USA, že může šířit reklamu i v dalších zařízeních jako jsou termostaty Nest, samořízené vozy nebo chytré brýle Google Glass.
→ Automatizovaná budoucnost
Zdá se, že Google nelitoval prostředků, když se rozhodl vstoupit do nového segmentu.

G+

Našli jste v článku chybu?