Pohlcením firmy Dropcam prostřednictvím společnosti Nest tak Google zase podstatným způsobem rozšíří portfolio výroby zařízení, které je možné připojit k internetu. Jedná se přitom všechno o prvky, které zapadají do konceptu chytré domácnosti.
Dropcam, který je na trhu již od roku 2009, vyrábí bezpečnostní kamery s připojením k Wi-Fi, jejichž hlavním účelem je monitorovat prostor v domě během nepřítomnosti jeho obyvatel. Systém doplňují i aplikace pro Android a iOS, které jsou schopné odeslat varování v případě, pokud kamery zaznamenají podezřelý pohyb v domě.
Díky akvizici jak Nestu tak i Dropcamu se ale Google dostává současně do situace, kdy jeho infrastruktura bude zpracovávat nebo alespoň přenášet další porci citlivých dat. Zcela jistě se tak dostane znova do hledáčku regulačních orgánů i nezávislých inciativ. Otázkou také je, zda nově získané technologie nebudou využity i k distribuci reklamy. Google totiž již zveřejnil svůj obecný záměr, že chystá distribuovat on-line reklamu i mimo běžný internet, jako třeba do termostatů nebo chytrých automobilů, i když údajně se službami Dropcamu nehodlá spojovat žádnou reklamní aktivitu.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Google varoval, že nás bude krmit reklamou i mimo internet
Reklamní gigant už poslal upozornění federálním regulačním úřadům v USA, že může šířit reklamu i v dalších zařízeních jako jsou termostaty Nest, samořízené vozy nebo chytré brýle Google Glass.
→ Automatizovaná budoucnost
Zdá se, že Google nelitoval prostředků, když se rozhodl vstoupit do nového segmentu.