;

Ness spustil druhou generaci oboustranné komunikace mezi společností ČEPS a dodavateli

4. 2. 2010

Sdílet

Mezi ně patří mimo jiné společnosti Dalkia Česká republika, Pražská teplárenská, Plzeňská teplárenská a Teplárny Brno, kterým Ness Technologies v České republice nové komunikační řešení dodal.

Podpůrné služby slouží k vyrovnávání nedostatku nebo přebytku elektřiny v elektrizační soustavě České republiky. Jedná se například o dodávky elektřiny nad plán při zvýšené spotřebě nebo poskytování různých regulačních služeb pro přenosovou soustavu. Součástí komunikace jsou především nabízené a poptávané hodnoty či parametry těchto služeb.

Původní řešení znamenalo pro dodavatele těchto služeb velký podíl manuální práce při zadávání hodnot současně se zvýšeným rizikem možných chyb. Nová automatizovaná výměna dat napojená na novou verzi systému pro řízení přenosové soustavy společnosti ČEPS všechny tyto nedostatky odstraňuje, výrazně zvyšuje efektivitu, zlevňuje, zjednodušuje a zrychluje každodenní komunikační procesy.

Vlastní oboustranná komunikace je založena jak na synchronním, tak na asynchronním předávání zpráv ve formátu XML při zajištění plné bezpečnosti pomocí kvalifikovaných certifikátů. Společnost ČEPS, a.s. se zabývá především řízením provozu přenosové soustavy a systémových zdrojů na území České republiky a přeshraničních profilů pro toky elektřiny mezi ČR a sousedními státy.

Našli jste v článku chybu?