Náročnější podmínky dvou nejvyšších úrovní členství Gold Competency Partner a Silver Competency Partner, které Microsoft představil loni na podzim v rámci inovovaného programu Microsoft Partner Network (MPN), již splnilo 277 partnerských firem. Celkově má Microsoft rok od uvedení nové podoby programu v Česku více než 3250 partnerů, kteří podle odhadů Microsoftu zaměstnávají přibližně 25 000 lidí a generují prostřednictvím byznysu postaveného na produktech Microsoftu IT obrat ve výši přesahující 30 miliard korun za rok.
Spolu s novou strukturou kompetencí zahrnující vedle úrovní Gold a Silver ještě úrovně Member a Subscriber, představil Microsoft loni i nové programy zaměřené na oblast cloudu. Ty partnerům umožňují využít nových obchodních příležitostí spojených s produkty veřejného, privátního i hybridního cloudu, jako jsou Microsoft Office 365, Windows Azure nebo Dynamics CRM Online. Cloudová řešení Microsoftu dnes v České republice prodává již několik stovek partnerů.
Rozrůstá se i nový portál Microsoft Pinpoint, který Microsoft představil v květnu 2011, a který funguje jako podrobný katalog partnerů Microsoftu s možností vkládat na portál zákaznické recenze. Zákazníci mohou hodnotit jako samotné partnery, tak i jejich aplikace a služby. Hodnocení pak slouží ostatním návštěvníkům portálu jako reference usnadňující jim jejich vlastní výběr.