Plné hypermarkety by leckoho mohly vést k mylnému závěru, že většiny lidí se zatím krize nedotýká a že obchodníci mají žně. Ve skutečnosti tržby hypermarketů za poslední rok výrazně klesly. „Lidé totiž nakupují méně a vybírají levnější zboží, zkrátka šetří,“ říká Petr Král, marketingový ředitel Mall.cz.
Zcela odlišná je situace u internetových obchodů, kde tržby naopak výrazně rostou. „Ač to možná zní paradoxně, tržby internetových obchodů zaznamenávají takto výrazný růst tržeb právě proto, že lidé šetří a zároveň neupřednostňují cenu na úkor kvality,“ vysvětluje dále současnou situaci internetového obchodu Mall.cz. Ten zvýšil své maloobchodní tržby jen za uplynulé čtvrtletí o 97 %. Nakupování na internetu se tak dnes již pro mnoho lidí stalo takřka denní samozřejmostí.