;

Luceo, výrobce nábytkových polotovarů, nasazuje Byznys ERP

25. 9. 2012

Sdílet

Jako reakci na rostoucí konkurenci kladla společnost Luceo stále větší důraz na vylepšování zákaznického komfortu, a to zejména prostřednictvím nasazování nástrojů pro on-line komunikaci s partnery. Od roku 2008 proto začala používat vlastní objednávkový systém Online724 pro objednávání atypického sortimentu nábytkových dvířek. Mezi další  pomocníky zkvalitňující komunikaci se zákazníky patřil kalkulátor pro vizualizaci a objednávání posuvných dveří i samostatného kráceného kování, kusový e-shop a unikátní objednávkový systému Litedoor pro významné smluvní prodejce.

Zlepšování zákaznického servisu a služeb nakonec vedly společnost Luceo k rozhodnutí zavést nový informační systém a nahradit jím veškerá samostatná softwarová řešení používaná ve skladech, obchodě a při evidenci objednávek. Hlavním cílem nasazení ERP systému bylo především propojení on-line nástrojů na webu s centrálním systémem, vytvoření nového e-shopu, zkvalitnění obchodních činností, jednoduché vyhodnocování efektivity práce se zákazníkem a zavedení měření výkonu obchodníků.

Samotnému nasazení systému Byznys ERP předcházela předimplementační příprava. Významná část analýzy byla věnována řízení obchodních činností, skladovému hospodářství a nákupu zboží i materiálu pro výrobu. Další důležitou oblastí bylo propojení s externími aplikacemi na internetu.

Po schválení předimplementační přípravy došlo k zahájení implementace, v jejímž rámci konzultanti nainstalovali a zprovoznili systém Byznys ERP na připojených stanicích, včetně vzdálené stanice externí účetní firmy. Důležitou etapou Implementace se stala příprava a otestování komunikace s externími aplikacemi, následována zaškolením uživatelů a customizací systému podle požadavků konkrétních uživatelů.

Mezi přínosy nového řešení patří sjednocení systému v rámci celé společnosti, lepší informovanost zaměstnanců, on-line dostupnost obchodních informací, a to i vzdáleně, ochrana firemních dat, optimalizace skladových zásob a zjednodušení vlastní zakázkové výroby. Dále propojení s vlastním e-shopem, online konfigurátory a objednávkovými systémy, návaznost modulu CRM na Outlook, přehledná komunikace se zákazníky, jednoduché vyhodnocení efektivity práce obchodníků, sledování výrobních a ostatních nákladů a výnosů na zakázky a jejich porovnávání s plánem. Velkým přínosem je podle tiskového prohlášení JKR rovněž zjednodušení nákupu příslušenství s ohledem na individuální požadavky zákazníků, on-line práce externí účetní v ERP systému, a v neposlední řadě také přívětivé uživatelské prostředí s možností nastavení systému včetně tiskových výstupů.

Našli jste v článku chybu?