Výchozí vyhledavač se pak bude lišit podle země distribuce. Pokud se podíváme na největší IT trhy, tak Google na nich tímto skončil. V USA jej nahradí Yahoo, v Rusku Yandex a v Číně Baidu. Změna se projeví již v prosinci.
Mozilla při komentování svého rozhodnutí zdůraznila hodnotu volby a nezávislosti. Rozhodnutí nebylo tak překvapivé, v poslední době se častěji objevovala kritika Googlu ze strany představitelů Mozilly.
Nové opatření také asi souvisí se zaměřením na poskytnutí vyššího soukromí uživatelům. Prohlížec Mozilla Firefox nedávno přišla s updatem, ve kterém se jako vyhledávací služba objevila DuckDuckGo, které před před Google skrývá identitu hledajícího uživatele. Google ovšem není jediným, kdo se zajímá o identitu uživatele, dělají to ostatně i další vyhledávače s tím, že poskytují personalizované výsledky vyhledávání. Do této personalizace ale patří i výběr reklamy.
Analytici ovšem připomínají, že změna přístupu Mozilly také může být motivována finančními důvody. Je ale otázka, jestli alternativní partneři dají dohromady stejný balík pro podporu Mozilla Foundation. Podle posledně zveřejněných příjmů z roku 2012 činil příspěvek od Googlu celkem 88% všech příjmů, konkrétně 274 milionu dolarů. Je ovšem možné, že Google sám jich nechtěl poskytovat podobně vysokoý příspěvek, již proto, že sám mezitím upevnil pozici vlastního vyhledávače Chrome a že podíl Firefoxu se stále snižuje.
Zdroj: IDG News Service
Čtěte také:
→ Brendan Eich stanul v čele Mozilly jen nakrátko, rezignoval kvůli podpoře zákazu homosexuálních sňatků
Šéfem společnosti Mozilla Corporation se stal tvůrce programovacího jazyka JavaScript. Kontroverzi vyvolaly aktivní postoje proti homosexuálním sňatkům. Eich po deseti dnech odstoupil.
→ Mozilla odkládá vydání Metro Firefoxu na konec ledna
Mozilla minulý týden oznámila, že je vývoj Firefoxu pro „moderní“ uživatelské rozhraní Windows 8 pomalejší, než se očekávalo, což znamená, že se prohlížeč nejspíše nedostane k uživatelům před koncem ledna.
Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.