;

Mozilla chce skrze partnerství oddělit webovou reklamu od obsahu

7. 3. 2019

Sdílet

Byznys model Scrollu je postavený na stálém měsíčním poplatku za čtení zpráv bez reklam od různých vydavatelů, který těmto vydavatelům může přinést více tržeb než tradiční webová inzerce. Startup, který financují mediální organizace typu New York Times a několik firem rizikového kapitálu, navrhuje předplatné pět dolarů měsíčně, které čtenářům nabídne přístup k obsahu bez reklam – u zapojených vydavatelů to znamená k jakémukoliv obsahu kromě toho, který je umístěný za specifickým paywallem.

V testovací fázi uzavřelo se Scrollem partnerství téměř 30 mediálních společností, z velké části proto, aby zjistily, zda jsou tvrzení Scrollu ohledně tržeb platná. Ve Spojených státech patří k těmto médiím The Atlantic, USA Today či BuzzFeed.

Příliš mnoha detailů od obou zúčastněných firem jsme se však nedočkali.

„Přesunuli jsme se k formálnější spolupráci, v jejímž rámci budeme spolupracovat na pochopení přístupu a zájmu spotřebitelů okolo alternativních modelů financování a zážitků bez reklam řízených spotřebiteli,“ napsal Scroll v příspěvku na blogu z 25. února. Scroll dodal, že s Mozillou o detailech diskutují od konce roku 2018.

Mozilla na otázky týkající se spolupráce odmítla reagovat. Neodpověděla ani na otázku, jakou formu bude spolupráce mít v rámci Firefoxu, open source prohlížeče Mozilly. Mluvčí společnosti odkázal na blogový příspěvek ze 4. února, který napsala Denelle Dixonová, provozní ředitelka Mozilly.

„Na webu je třeba vytvořit ziskový ekosystém tržeb, aby mohla být tvořena, pěstována a podporována inovace,“ napsala Dixonová. „Potřebujeme řešit skutečnou příčinu naší nefunkční online reklamy tím, že pomůžeme vydavatelů vydělat více, než vydělávají ze statusu quo.“

Zdroj: Computerworld.com

Našli jste v článku chybu?