Hlavní navigace

Mošnov bude mít dostatek energie

24. 6. 2009

Sdílet

Přivedení elektřiny z deset kilometrů vzdáleného Příbora vyjde ČEZ na víc než 300 milionů korun. „V zóně Mošnov stále zůstává kolem 70 hektarů volné připravené plochy, což je asi 40 procent z její celkové rozlohy. Přitom zájem o podnikání v zóně je velký, ale právě kvůli nedostatku elektrické energie nemohla nové projekty přijmout. Díky investici společnosti ČEZ se to už za několik měsíců změní," slibuje Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest.

Sever Moravy se ve statistikách agentury CzechInvest pravidelně umisťuje mezi regiony, do kterých míří nejvíc nových projektů. Z celkových 154 projektů získaných pro sever Moravy od roku 1995 je jich plných 76 procent výrobních. V Moravskoslezském kraji se díky tomu znásobil odběr elektřiny, a právě sem tak míří velká část investic společnosti ČEZ, které zajišťují dostatek elektřiny v regionu.

„Ve srovnání s loňským rokem jsme zde navýšily investice téměř o čtvrt miliardy korun. Letos investujeme do posílení distribučních sítí, připojení nových odběratelů i zvýšení spolehlivosti dodávek elektřiny téměř 2,3 miliardy korun," vysvětluje Josef Holub, generální ředitel ČEZ Distribuce. Kromě Mošnova zabezpečuje ČEZ Distribuce příkony i pro další nově vznikající či rozvíjející se průmyslové zóny v kraji jako Hrabová, Karviná Nové Pole a další.

Součástí stavby nového napojení velmi vysokého napětí je i rekonstrukce železniční trati, kterou bude vedení křižovat, a to včetně modernizace zabezpečení na osmi až devíti železničních přejezdech. Železniční vlečka navíc povede až přímo do strategické průmyslové zóny. Díky tomu Mošnov investorům nabídne jedinečný mix silniční, železniční i letecké dopravy.

Vedle posílení elektřiny se na hranici strategické průmyslové zóny už letos začne stavět také nový protihlukový val, který zlepší oddělení zóny od nedalekého Mošnova.

V současné době v zóně podniká německá společnosti Behr vyrábějící klimatizace a chladiče, italská Cromodora Wheels, která tu produkuje litá kola, a jihokorejský Plakor specializující se na plastové díly.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality