Aplikace Tieto Goods Spotter zákazníkům zpřístupňuje informace poskytované výrobcem, které jim pomohou odhadnout, zda bude dané zboží vyhovovat jejich potřebám. Aplikace, jejíž dostupnost je plánována i pro český trh, zákazníkům zároveň umožňuje sdílet názory na výrobky prostřednictvím sociálních médií.
K poskytování informací o výrobcích mobilním uživatelům prostřednictvím aplikace Tieto Goods Spotter mohou výrobci využít zákaznickou linku, videa, obrázky nebo text. Výrobce také může pro účely uživatelských recenzí vytvořit digitální obsah, zachycující skutečné použití výrobku. Informace mohou výrobci poskytovat například o místu výroby, ekologických dopadech, možnostech využití či dostupnosti výrobku. Před pořízením výrobku si spotřebitelé mohou prohlédnout recenze ostatních nakupujících. Spotřebitelé se také mohou účastnit mobilních soutěží v sociálních médiích a získat například body za zveřejnění vlastního hodnocení výrobků.
Podle výsledků průzkumu, provedeného společností VTT Technical Research Centre of Finland, téměř 70 % spotřebitelů pečlivě studuje informace o produktech. Více než 60 % dotázaných by při nákupu uvítalo podrobnější informace o zboží a přes 75 % má zájem o více možností porovnat vlastnosti a použité materiály různých produktů. Podle studie patří přístup k informacím ke klíčovým faktorům, umožňujícím spotřebitelům nakupovat ekologicky šetrné výrobky. Tento průzkum, provedený v září 2011, zachycuje názory přibližně 1 000 finských a švédských spotřebitelů.