Nadšení manažerů firem pro nové logo a korporátní design nijak zvlášť nesdílím, i když jej docela chápu. Dovedu si totiž jasně představit, jak vysilující musel být schvalovací proces v takových případech. mBank ale kromě nové vizuální identity předvedla budoucí podobu nového internetového bankovnictví.
„Naším cílem bylo navrhnout jednoduché, přehledné, funkční a uživatelsky přátelské internetové bankovnictví, které spojuje užitečné funkce s intuitivní navigací a svěžím, neotřelým designem," říká Michał Panowicz, výkonný ředitel projektu, a dodal: „Vsadili jsme na inovativní technologická řešení, která v on-line bankovnictví nebyla dosud použita."
Nové on-line bankovnictví bude fungovat na všech třech trzích (Polsko, Česká republika, Slovensko) a je na něm zajímavý především rozsah vývoje. Na jeho přípravě se podílelo a stále více než 300 zaměstnanců mBank ve spolupráci s globálními poradenským partnery, ze kterých jmenujme například Accenture, Artegence nebo Meniga. Nová verze bude hotová od února 2014 a přístup k němu bude zpočátku na vyžádání. Pro všechny zákazníky bude k dispozici během 2. čtvrtletí 2014. Mezi nové funkce patří graficky vyjádřené pohyby na účtu, agregované přehledy příjmů a výdajů z více účtů (třeba karetních), fultextové vyhledávání v bankovních operacích, propojení s účtem Facebook, jednodušší opakované platby a možnost štítkování položek. Bankovní systémy bývají velmi konzervativní, a tak funkce běžné v jiných administrativních systémech pro management příjmů a plateb - jako třeba gafické vyjádření průběhu stavu účtu - v nich obvykle nenajdeme. mBank se možná pro inspiraci podívala nejen na weby on-line bankovnictví konkurenčních finančních ústavů, ale také na podobu správy reklamních a affiliate systémů jako AdSense nebo Connection Junction.
Čtěte také:
→ 41% obětí on-line finančních podvodů své peníze již nikdy neuvidí
→ U bankovnictví pouze efektivita nestačí