;

Logica a Microsoft spolupracují při zpracování velkých objemů dat

15. 3. 2012

Sdílet

Společnost Logica oznamuje rozšíření své dosavadní spolupráce s Microsoftem. Jejím hlavním cílem je s vyžitím nástrojů Business Intelligence (BI) pomoci klientům přeměnit velké objemy dat v konkurenční výhodu. V podmínkách současného rychle se měnícího trhu, kdy firmy musejí být schopny okamžitých reakcí, roste význam analýzy dat. Uplatnění najde v nepřeberném množství situací, např. při předpovědích chování zákazníků, odhalování podvodů nebo zpracování velkého množství dat generovaných ze senzorů. Okolo 80 % dat se dnes vyskytuje v nestrukturované podobě a jejich celkový objem se navíc zdvojnásobuje zhruba každé tři roky. Za této situace nejsou tradiční aplikace datových skladů ani analytické nástroje a systémy BI dostatečně účinné.

Společnost Logica se stala partnerem Microsoftu pro nový produkt Microsoft SQL Server 2012, který podle tiskového vyjádření představuje základ pro řešení BI i datových skladů, neboť nabízí nástroje pro zpracování velkých objemů dat.

Data sama o sobě nezajistí růst podnikání klientů. Teprve na základě jejich zpracování a vyhodnocení je pro firmu možné vyvodit závěry směřující k poskytování kvalitnějších služeb či zvyšování ziskovosti podnikání. Spotřebitelé dnes provádějí celou řadu aktivit, jsou zapojeni do sociálních sítí, čtou a píšou blogy, používají servery zaměřené na srovnávání výrobků, sledují internetová videa, vyhledávají informace o produktech i značkách a sledují jejich hodnocení. Aby byly firmy schopny tato využít, musí je umět zachytit, a získat tak přehled o chování uživatelů a informace o jejich vnímání značky i dalších preferencích. Tyto „stopy“ extrahované z prostředí Internetu je potřeba kombinovat s informacemi z vnitropodnikových zdrojů, jako jsou systémy CRM, ERP, intranet, data o návštěvnosti vlastního webu či údaje z dalších systémů.

Našli jste v článku chybu?