Společnost Lenovo se poprvé v historii stala jedničkou na českém počítačovém trhu. Jak vyplývá z aktuálních dat výzkumné společnosti IDC, Lenovo zaujalo v druhém kvartálu letošního roku pozici největšího dodavatele počítačů nejen celosvětově, ale i v České republice. Dosáhlo 23,1% tržního podílu, což představuje meziroční nárůst o 40,9 %. Silné postavení zaujímá především v segmentu přenosných počítačů, kde obsadilo první příčku s více než 30% podílem na trhu, což ukazuje, že téměř každý třetí prodaný notebook je značky Lenovo.
„Máme radost, že se nám podařilo dosáhnout jak na pozici světové jedničky, tak té české, a že se nám i přes nepříznivou situaci na počítačovém trhu, který u nás poklesl o necelých 7 %, daří udržet stabilní postavení,“ říká Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Česká republika.
Lenovo roste nejvíce v segmentu přenosných počítačů, kde zaznamenalo 46% meziroční nárůst, a to i přesto, že trh s notebooky celkově poklesl o 14,8%. Za tím stojí především zvyšující se zájem o Ultrabooky, a to zejména o konvertibilní zařízení a produkty s integrovaným dotykovým ovládáním.
V loňském roce rozšířil kategorii vícerežimových zařízení společnosti Lenovo model IdeaPad Yoga 13, ve firemní sféře to byl Ultrabook ThinkPad Helix, jehož displej lze zcela oddělit od základny a použít samostatně jako tablet. Do budoucna lze navíc předpokládat, že se podíl konvertibilních zařízení bude i nadále zvyšovat díky novinkám, jako je například první vícerežimový mini Ultrabook IdeaPad Yoga 11S.
Silnou pozici má Lenovo i v segmentu stolních počítačů, kam se řadí i populární kategorie All-in-One. Nejširší portfolio All-in-One počítačů nabízí na českém trhu a právě Lenovo.