;

Které internetové obchody si (ne)poradily s nákupní horečkou?

3. 1. 2012

Sdílet

Doba načtení internetové stránky představuje jeden z důležitých parametrů, který se v mnoha případech může podílet na rozhodnutí o volbě e-shopu, v němž se zákazník rozhodne nakoupit. Proto si průzkum společnosti Adastra dal za cíl porovnat dobu odezvy, to znamená od zadání adresy až po úplné načtení stránky, pro 5 významných českých internetových obchodů.



Graf znázorňuje dobu odezvy domovské stránky eshopu od 22. prosince až po nový rok, kde jedna tečka představuje průměr těchto hodnot za 2 hodiny. Jako vítěz z testu vychází portál Aukro s průměrným časem odezvy 5,589 sekundy a zároveň i nejvyšší dostupností 99,7%. Průměrná doba odezvy portálů Alza a Kasa byla dle výsledků měření dvojnásobná.

Měření se provádělo pomocí sítě Compuware Gomez Last Mile, která je složena z PC běžných uživatelů - ti část své internetové kapacity poskytují společnosti Compuware pro provádění těchto testů. Díky tomu se jedná o poměrně realistický pohled běžného uživatele a ne o testovacího robota. Celkem bylo za toto období provedeno více než 4000 testů pro každý eshop. Vybráni byli pouze uživatelé s připojením rychlejším než 56 kb/s.

 

Uživatel má dnes na internetu obrovskou možnost volby a stránka, která se načítá pomaleji než konkurenční, se pro něj v předvánočním shonu může stát rychle nezajímavou. Proto je vhodné výkonnost stránky sledovat a nejlépe ještě ve srovnání s přímou konkurencí.

Autor působí jako Account manager ve společnosti Adastra.

Našli jste v článku chybu?