Společnost Konica Minolta rozšířila své kompetence v oblasti implementace aplikací na platformě Microsoft SharePoint. Převzala totiž vývojový a implementační tým společnosti Marap, který se podílel na nasazení komplexních systémů na bázi SharePoint například ve společnostech AVG nebo Volksbank Slovakia. Konica Minolta dnes i díky tomu dokáže poskytnout komplexní implementaci aplikací SharePoint od úvodní analýzy, přes programování a nasazení až po závěrečná školení.
„Svým zákazníkům nyní nabízíme předpřipravené aplikace s rychlým a levným nasazením, ale i vyvinutí jakékoli speciální aplikace na míru potřebám firmy – ať už je jakkoli velká,“ říká Jiří Jelínek, ředitel pro rozvoj obchodu společnosti Konica Minolta.
Výhoda propojení s multifunkčními zařízeními Konica Minolta spočívá zejména v tom, že část metadat vzniká přímo na multifunkcích - buď automaticky (přihlášený uživatel, datum, místo vstupu dokumentu) nebo doplněním na ovládacím panelu stroje (typ dokumentu nebo použité workflow). Do procesu digitalizace dokumentu lze zařadit rozpoznání znaků (OCR) nebo vytěžení dat a údaje z dokumentů. Samotné dokumenty tak mohou vstupovat do firemních systémů přímo z multifunkčních zařízení bez úprav na klientských počítačích.
„Uživatel může například vzít papírovou fakturu, vložit ji do skeneru na multifunkci a na panelu zadat, že ji schvaluje. Ona je pak sama s příslušnými příznaky – kdo je uživatelem, o jaký typ faktury jde a že byla schválena – zařazena rovnou do ekonomického systému,“ doplňuje Jiří Jelínek, ředitel pro rozvoj obchodu společnosti Konica Minolta. Konica Minolta na bázi SharePoint pracuje s vlastní aplikací dataPoint, která je mimořádně flexibilní, pomáhá při zpracovávání elektronických dokumentů a funguje jako inteligentní archiv.